کنایه چاووش اوغلو به فرانسه: برخی‌ بدنبال تأسیس یک کشور تروریستی در شمال سوریه بودند ترکیه این نقشه را خنثی کرد

    کد خبر :651058

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اوغلو درپاسخ به خبرنگاران اظهار کرد: برخی‌ها بدنبال تأسیس یک کشور تروریستی در شمال سوریه بودند و عملیات نظامی ترکیه این نقشه را خنثی کرد.

 

وی افزود: مسؤولان فرانسه متوجه مفهوم سخنان خود نیستند، چرا که آنان به عملیات «چشمه صلح» خشمگین هستند.

 

اوغلو خطاب به رییس جمهوری فرانسه گفت: ما در شمال سوریه، در حال مقابله با تروریسم هستیم، در حالی که حامی این گروهک تروریستی (یگان‌های مدافع خلق) همواره با آنان در کاخ الیزه دیدار می‌کند، شایسته است که آقای مکرون بداند که ترکیه متحد آنها در ناتوست و دولت پاریس (به جای حمایت از کردها) باید از متحدانش حمایت کند.

 

به گزارش ایرنا،اشاره اوغلو به دیدار ۱۰ فروردین ۹۸ مکرون با هیأتی از “یگان‌های مدافع خلق” موسوم به “ی. گ. پ”، شاخه “نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) است که در آن رییس جمهوری فرانسه به کردهای سوری وعده داد برای برقراری ثبات در شمال شرق سوریه و مقابله با تروریست‌های داعش، از آنها حمایت می‌کند.

 

رییس جمهوری فرانسه اخیرا اعلام کرد: پاریس نگرانی امنیتی ترکیه را که هدف حملات تروریستی قرار گرفته درک می‌کند، اما دولت آنکارا نباید انتظار حمایت ناتو را برای عملیاتی داشته باشد که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را تهدید می‌کند.

 

بدنبال حمله ۲۵ مهرماه ترکیه به شمال شرق سوریه که آن را “چشمه صلح” نام گذاری کرد، فرانسه یکی از نخستین کشورهایی بود که صادرات سلاح به آنکارا را به حالت تعلیق درآورد.

 

پس از آن، پارلمان فرانسه نیز طرحی را تصویب کرد که براساس آن دولت این کشور با هرگونه تحرک نظامی ترکیه علیه یگان‌های مدافع خلق (ی. پ.گ) مخالفت می‌کرد، اقدامی که خشم دولتمردان آنکارا را درپی داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید