کم کاری کادر درمان علت مرگ نوجوان به دلیل نیش عقرب

    کد خبر :822863
کم کاری کادر درمان علت مرگ نوجوان به دلیل نیش عقرب

یک هفته پس از حادثه عقرب زدگی منجر به فوت نوجوان اهل فارغان حاجی آباد در استان حاجی آباد، حاشیه های آن همچنان ادامه دارد و در فضای مجازی یکی از سوژه های اصلی است.

این حادثه یکم تیرماه روی داد و نوجوان فارغانی حدود ۲۴ ساعت پس از عقرب گزیدگی جان خود را از دست داد که دانشگاه علوم پزشکی به فاصله یک روز از این واقعه، علت مرگ را مراجعه دیرهنگام خانواده و نپذیرفتن انتقال وی با آمبولانس از فارغان به حاجی آباد توسط خانواده اعلام کرد.

اما ماجرا با پاسخ علوم پزشکی پایان نیافت و روز دوشنبه هفتم تیرماه نامه ای منسوب به مادر نوجوان فوت شده منتشر شد که پاسخ علوم پزشکی را غیرصحیح دانسته بود.

مادر نوجوان فوت شده در نامه خود آورده است: در این اتفاق، علی ۱۳ساله سحرگاه که در خواب بود مورد گزش عقرب قرار گرفت که بلافاصله به درمانگاه فارغان منتقل شد.

لاله دهقانی مدعی شده است: “با کمال تاسف به رغم حضور پزشک در درمانگاه ایشان فقط از طریق تماس تلفنی فرزند مرا ویزیت نمود، و حاضر نشد به بالین فرزندم بیاید،با وجود اینکه در درمانگاه فارغان آمبولانس بود، از اعزام با آمبولانس خودداری شد.”

در بخش دیگری از این نامه آمده است: “ما خودرو شخصی نداشتیم و آن روز تمام تلاشمان را کردیم و تمام روستاهای فارغان را زیر و رو کردیم که خودرویی اجاره کنیم که اکثر رانندگان بخاطر اینکه حدس و گمانشان این بود بیمار کرونایی است حاضر به انتقال فرزندم نشدند و علت تاخیر چند ساعته نیز چیزی جز عدم دسترسی به خودرو نبود.”

این مادر در بخش دیگری از نامه خود نوشته است: “در بیمارستان حاجی اباد نیز (فرزند ما) در یک اتاق بدون امکانات و بدون کمترین مراقبت معطل ماند تا اینکه به خاطر استفراغ پی در پی و کبودی لثه، پزشکان کمی به خودشان آمدند و زمانی مراحل درمان نهایی را شروع نمودند که زهر عقرب کار خودش را کرده بود و حتی اعزامش از سوی بیمارستان حاجی آباد به بندرعباس نیز در آخرین ساعات روز حادثه با تعلل کادر پزشکی بیمارستان حاجی اباد همراه بود.”

پدر این نوجوان نیز روز دوشنبه، انتساب نامه یاد شده به همسرش را درست دانست.

جمشیدی ضمن تایید گفته های لاله دهقانی اضافه کرد:حدود ساعت ۱۱صبح روز یکم تیر فرزندم را به درمانگاه بردم که دکتر تلفنی دستور تزریق دارو را به کادر درمان درمانگاه فارغان داد.

وی مدعی شد: “بعد از تزریق دارو حال فرزندم بدتر شده و هر چه اصرار کردم برای انتقالش به حاجی آباد از آمبولانس درمانگاه استفاده کنند پاسخ دادند آمبولانس برای موارد خاص مانند انتقال افراد تصادفی یا بیماران قلبی است.”

پدر علی جمشیدی درباره نامه ای که در درمانگاه فارغان با اثرانگشت وی موجود است و در آن مراجعه در ساعت ۱۳ و ندادن رضایت برای انتقال فرزندش با آمبولانس قیدشده گفت: من سواد درستی ندارم و نمی دانم چه نامه ای را انگشت زده ام.

رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در گفت و گو با ایرنا ،بر درستی پاسخ و توضیحات قبلی و مراجعه دیرهنگام به عنوان عامل اصلی فوت نوجوان یاد شده تاکید کرد.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی از نامه منتسب به مادر این نوجوان مطلع بوده و ضمن درک این مصیبت و شرایط روحی ایشان،مراتب همدردی و تسلیت خود را اعلام می کند اما تمام مطالب اعلام شده دانشگاه علوم پزشکی مبتنی بر مستندات و مدارک است.

وی رسید دستگاه کارتخوان درمانگاه که ساعت ۱۳ روز حادثه توسط پدر پرداخت شده را یکی از این مدارک دانست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: شاهدان عینی هم در محل حاضر بوده و حاضر به شهادت هستند که پدر در برابر اصرار برای انتقال فرزندش با یکی از ۲آمبولانس درمانگاه فارغان، با نشان دادن دست خود و جای گزش های عقرب، اظهار داشت: “ما به این عقرب زدگی ها عادت داریم و چیز مهمی نیست.”

دکتر نوروزیان خاطرنشان شد: البته دانشگاه علوم پزشکی این پرونده را تمام شده نمی داند و تحقیقات تکمیلی در جریان است و چنانچه در هر مرحله از تحقیقات به نتیجه متفاوتی برسد، تمام اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.

رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: به نظر می رسد افرادی اقدام به ارتباط گرفتن با پدر و مادر این نوجوان کرده و سعی دارند با سوءاستفاده از این حادثه غمبار و عواطف اعضای درجه یک این خانواده، اهداف نادرست دیگری را محقق کنند که تایید درستی یا نادرستی این احتمال با کمک دفتر حقوقی و حراست دانشگاه و سازمان های نظارتی در دست اقدام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید