کمیساریای عالی پناهندگان درباره اوضاع «عدن» هشدار داد

    کد خبر :214674

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل درباره وضعیت یمنی‌های گرفتار در درگیری‌های بین شبه‎نظامیان تحت حمایت امارات و عربستان سعودی در «عدن» هشدار داد.

سازمان ملل درباره وضعیت بیش از 40 هزار یمنیِ بی‌خانمان در عدن به دنبال درگیری‌های اخیر در دومین شهر بزرگ یمن هشدار داد؛ یمنی‌هایی که از چند ماه قبل از دیگر نقاط یمن خود را به این شهر رسانده بودند.

درگیری بین شبه‎نظامیان تحت حمایت امارات و عربستان با هدف نفوذ بیشتر در مناطق جنوبی یمن به‌ویژه شهر مهم عدن، طی روزهای اخیر به شکل کم‏‌سابقه‎ای شدت گرفته است.

ریشه‌های اختلاف امارات و عربستان سعودی در جنوب یمن که چند روزی است به اوج خود رسیده، به ژوئن 2016 باز می‌گردد؛ زمانی که «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن، «خالد محفوظ بحاح» نخست ‌وزیر دولت مستعفی را که مورد حمایت امارات بود، از نخست وزیری برکنار کرد.

حالا امروز چهارشنبه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل درباره وضعیت بیش از 40 هزار بی خانمان یمنی که در جستجوی پناه گرفتن در عدن دومین شهر بزرگ یمن بوده‌اند، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نهاد اعلام کرده که از زمان شدت گرفتن درگیری‌ها در عدن، کمیساریای عالی پناهندگان قادر به ارائه کمک‌های انسانی در این شهر نیست.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تصریح کرد: «اکنون کمک‌های اضطراری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که طی هفته جاری برای یمنی‌های آسیب پذیر و بی خانمان برنامه ریزی شده بود، به تعویق افتاده است و امکان پخش کردن محموله کمک انسان دوستانه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که در بندر عدن مستقر است، وجود ندارد».

این نهاد امدادی افزود: «ما به طوری ویژه، نگران آنهایی هستیم که به تازگی در عدن بی خانمان و به دیگر مناطق یمن متواری شدند. از ماه دسامبر بیش از 40 هزار نفر(از دیگر مناطق یمن) به عدن و مناطق نزدیک آن پناه آورده‌ بودند».

هشدار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل درباره وضعیت ناگوار عدن در حالی صورت گفته که طی دو سال اخیر سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای امدادی بارها درباره وضعیت انسانی یمن هشدار داده اند.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، از 6 فروردین سال 1394 حملات و محاصره همه جانبه مردم یمن را به بهانه حمایت از رئیس‌جمهور مستعفی و فراری آغاز کرده‌اند و این تجاوزات همچنان ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید