کمربند سبز تهران از توسعه غیرقانونی شهر جلوگیری می کند

    کد خبر :527493
کمربند سبز تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت توسعه جنگل کاری کمربند سبز شهر تهران، گفت: این اقدام از توسعه غیرقانونی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود ساخت و سازهای غیرمجاز دشوارتر شود.

علی اعطا در حاشیه بازدید از پروژه ۱۲۵۰ هکتاری جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز با بیان اینکه درخت کاری در تهران از مدت‌ها پیش آغاز شده و در دوره‌ای سرعت گرفته است، اظهار کرد: طی ۴ الی ۵ سال گذشته شاهد سرعت گرفتن درخت کاری در حاشیه شهر تهران بوده ایم. امروز از شمال شرق تهران بازدید را آغاز کرده و اقداماتی که طی دو سال اخیر انجام شده را مشاهده کردیم.

وی با بیا اینکه اجرای پروژه درخت کاری در کمربند سبز شهر تهران مانع توسعه غیرقانونی تهران شده است، گفت: با این اقدام محدوده تهران مشخص می‌شود و از تجاوز به حریم غیرقانونی نیز جلوگیری خواهد شد و در حالت کلی ساخت و ساز غیرقانونی را دشوار می‌کند. اگر این درخت کاری‌ها انجام نشده بود این امکان وجود داشت که بخشی از این ساخت و سازهای غیر قانونی ادامه پیدا کند.

به گزارش مهر، سخنگوی شورای شهر تهران کاشت درخت در حریم شهر تهران را برای مقابله با حوادث طبیعی از جمله سیل مناسب دانست و عنوان کرد: این فضای سبز باعث می‌شود تا اگر بارندگی اتفاق افتاد و فضاهایی آبگیر شدند این موضع کنترل شده تر باشد.

اعطا تاکید کرد: همچنین توسعه کمربند سبز می‌تواند برای پایتخت نشینان جنبه تفریحی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید