کمبود آب و فقر غذایی سد سلامت مردم سیستان‌وبلوچستان در مقابله با کرونا

    کد خبر :694869

علیم یارمحمدی در مورد علل تعداد محدود مبتلایان به ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان که تنها یک فوتی به همراه داشته است، گفت: پراکندگی روستاها، شهرها و جمعیت ساکن در استان سیستان و بلوچستان مانع از دریافت اطلاعات دقیق در خصوص مبتلایان به بیماری کرونا شده است، ضمن اینکه توجه به تذکرهای بهداشتی و گرانی سوخت باعث شده که مردم کمتر از محل سکونتشان برای رفتن به سایر شهرها تردد کنند.

80 درصد مردم سیستان و بلوچستان مستعد ابتلا به کرونا هستند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته نباید از این نکته غافل باشیم که 80 درصد مردم این منطقه زیر خط فقر امنیت غذایی بوده و مستعد ابتلا به کرونا هستند، از سوی دیگر کمبود آب باعث شده که مردم نتوانند برای شستشوی مرتب دست‌ها اقدام کنند، ضمن اینکه اغلب آنها به بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، ناراحتی قلبی یا مشکلات تنفسی مبتلا بوده که ناشی از طوفان شن است و می‌تواند به سرعت شیوع این بیماری در این استان منتهی شود.

وی تصریح کرد: اغلب مردم این منطقه کارگر بوده و ناچار هستند حتی برای تهیه یک قرص نان، روزانه فعالیت کنند، بنابراین به دلیل حضور مستمر در بازار در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

ضرورت ورود خیرین جهت ارائه خدمات پیشگیرانه به مردم سیستان‌وبلوچستان

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: مردم استان سیستان و بلوچستان از قشر کم‌درآمد هستند و توانایی تامین مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش و ماسک را ندارند، آن هم در شرایطی که برخی از آنها روزانه مبلغ محدودی دریافت می‌کنند و تنها می‌توانند با آن امرار معاش کنند، بنابراین چطور می‌توانند یک محلول ضدعفونی‌کننده به قیمت 40 هزار تومان خریداری کنند؟

به گزارش خانه ملت،عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان حوزه سلامت و خیرین برای تامین لوازم بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا به این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید