کلاهبرداری 20 میلیارد ریالی فروشنده تخمه دوره گرد

    کد خبر :1034283
اسکیمر
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام باند سه نفره‌ای که اعضای آن در پوشش فروشنده دوره‌گرد تخمه اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان کرده و از این طریق ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبرداد.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام باند سه نفره‌ای که اعضای آن در پوشش فروشنده دوره‌گرد تخمه اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان کرده و از این طریق ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبرداد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند که مبالغی به‌صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

در همین راستا نیز ماموران اقدام به اخذ اظهارات مالباختگان کرده و رسیدگی به این پرونده در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ماموران پلیس فتای تهران بزرگ گفت: در جریان تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد که عمده قربانیان این پرونده بعد خرید تخمه از یک تخمه فروش دوره گرد در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

در ادامه افسران پلیس فتای تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش تخمه فروش دوره گرد در بازارهای روز تهران مشغول کار شده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره روش کلاهبرداری نیز گفت:‌ متهمان پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر ، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده بودند. در این روش اعلام رمز کارت از سوی خریدار سبب شده بود تا امکان برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مالباختگان فراهم شود.

معظمی گودرزی ادامه داد:‌ در جریان بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی سه نفری که اقدام به تشکیل این باند کرده بودند، شناسایی شده و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتای تهران بزرگ منتقل شدند

 وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان گفت:‌ این افراد در جریان اعترافات خود ضمن پذیرش بزه‌ انتسابی معترف شدند که با تغییر بار خود از تخمه به زیتون، خرما ، آجیل و … و تغییر مداوم محل فعالیت خود قصد گمراه کردن پلیس را داشتند. این افراد در مجموع به کلاهبرداری از بیش از ۱۳۰ نفر با این روش به ارزش ریالی حدود بیست میلیارد ریال اعتراف کردند.

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ برای متهمان دستگیر شده پرونده‌های جداگانه‌ای تشکیل شد و این افراد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. وی با بیان اینکه یکی از افراد دستگیرشده از سابقه‌داران کلاهبرداری اسکیمری  است، گفت: این فرد چند سال قبل نیز توسط پلیس فتا تهران بزرگ به دلیل جرم مشابه دستگیر شده بود.

معظمی گودرزی همچنین با اشاره به این پرونده به مردم هشدار داد که برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهندو چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید