کلاهبرداری میلیاردی به نام کمک به ایتام

    کد خبر :784574

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: شخصی که با تبلیغ کمک به ایتام در فضای مجازی ۳۱ میلیارد کلاهبرداری کرده بود در شهر ایلام دستگیر شد.

سرهنگ”دلاور القاصی مهر” اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری در قالب کمک به ایتام و مستضعفان به پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات پلیسی متهم شناسائی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات موفق پلیسی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه جدی نگرفتن هشدار‌های پلیس، زمینه ساز سوء استفاده کلاهبرداران فضای مجازی می‌شود، ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی معترف و در جهت سیر مراحل قانونی و مطالبه به حق مالباختگان تحویل مرجع قضائی شد.

به گزارش میزان، وی ادامه داد: در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این کلاهبردار حرفه‌ای با تبلیغ در فضای مجازی، مبالغی از مردم دریافت و با وعده اینکه مبالغ مذکور را در بورس سرمایه گذاری و سود حاصله آنرا به ایتام و نیازمندان و مستضعفان اعطاء می‌کند، مبلغ ۳۱ میلیارد ریال را از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده بود.

القاصی مهر تصریح کرد: مجرمان در فضای مجازی و حقیقی با سوء استفاده از عواطف مردم با هر ترفندی درصدد کلاهبرداری هستند و می‌طلبد شهروندان برای واریز هرگونه وجه، جهت ادای نذر و کمک به نیازمندان، فقط از طریق شماره حساب‌های معتبر که توسط سازمان‌های مطبوع اعلام می‌شود، اقدام کنند و از پرداخت اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خود داری کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام از مردم خواست: درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک بدون فوت وقت و در جهت برخورد با افراد هنجار شکن و سودجو، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید