کلانتری: تصمیمی درباره واردات آب نگرفته‌ایم

    کد خبر :299952

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع واردات آب از ترکیه برای احیای دریاچه ارومیه در حد صحبت بود و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین اقدامات دولت برای کاهش ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: موضوع ریزگردهای خوزستان با سایر مناطق تفاوت دارد و بودجه تعریف شده ای برای مهار ریزگردهای این استان وجود دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای مقابله با کانون ریزگردها، 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، گفت: با ستاد مبارزه با ریزگرد جلسه ای تشکیل دادیم و استاندار خوزستان را مسئول مبارزه با ریزگرد در خوزستان کردیم؛ همچنین قرار شد مطالعات تا پایان مردادماه تمام شود چرا که ریزگردها مطالعات جانبی نداشته اند. از طرفی عملیات اجرایی در خصوص مهار ریزگردها، نیز قرار است از اول شهریور ماه آغاز شود.

کلانتری افزود: عراقی ها تا حدودی در تالابهایشان آب رها کرده اند اما به طور کلی محوطه ای که ریزگردها از آنجا بلند می شود خیلی بیشتر است؛ عراقی ها می گویند محدودیت امکانات دارند همانطور که ما با این محدودیت ها روبرو هستیم.

هنوز تصمیمی درباره واردات آب از ترکیه گرفته نشده است

کلانتری در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: خوشبختانه طبق آخرین آمار و بررسی های انجام شده عمق دریاچه نسبت به سال قبل 20 سانتی متر عمیق تر شده است و موضوع واردات آب از ترکیه برای احیای این دریاچه هم در حد صحبت بود و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید