کلاب هاوس چیست و چطور می‌توان در آن عضو شد؟

  • آرشیو
  • شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳
    کد خبر :788762

اگر سری به شبکه‌های اجتماعی زده باشید از کلاب هاوس Clubhouse زیاد شنیده‌اید اما این شبکه اجتماعی چیست و چگونه می‌توان عضو آن شد؟ نسخه اندروید کلاب هاوس کی عرضه می‌شود و اساسا چرا یک شبکه اجتماعی اینقدر پرسروصدا شده است؟

اساسا کلاب هاوس چیست؟

تصور کنید که یک اپلیکیشن روی موبایل خود دارید که می‌توانید به گفت و گوی بین مردم با هم گوش بدهید. همین ایده ساده شکل دهنده شبکه کلاب هاوس Clubhouse است. در واقع این شبکه ایجاد شده از اتاق های گفت و گوی متعددی است که کاربران به دلخواه ایجاد میکنند و در آن میتوان به گفت و گو پرداخت‌. با توجه به اینکه اتاق‌ها توسط مدیران هر اتاق مدیریت می‌شود این مدیر است که اجازه صحبت به کاربران را می‌دهند به این ترتیب می‌توان یک کنفرانس مجازی را پیرامون هر بحثی شکل داد.

نخستین کسانی که در کلاب هاوس عضو شده‌اند با ایجاد room یا اتاق‌های متنوع در حوزه‌های مختلف نشان داده‌اند که بحث‌های جذاب و آموزشی و کاربردی مختلفی را می‌توان در این شبکه ترتیب داد که بسیاری از کاربران علاقه‌مند به شنیدن آن باشند.

یک ویژگی کلاب هاوس این است که کاربران صرفا به صورت زنده می‌توانند با هم حرف بزنند و گفت و گو ها ضبط نمی‌شود به این ترتیب بر خلاف پادکست در اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می‌افتد.

کلاب هاوس شبکه اجتماعی بدون تصویر و ویدیو

در کلاب هاوس فقط گفت و گوی صوتی کاربران شنیده می‌شود. شما می‌توانید به دلخواه یک اتاق را انتخاب کنید و در آن حضور داشته باشید و به گفت وگوی شرکت کنندگان در بحث گوش دهید و یا درخواست مشارکت در بحث را بدهید و مدیر اتاق به شما اجازه صحبت می‌دهد و میکروفن شما برای بقیه باز می‌شود. در این شبکه هیچ تصویر یا ویدیویی ردو بدل نمی‌شود.

کلاب هاوس فعلا روی اپلیکشن آی او اس فعال است

در حال حاضر تنها از طریق اپلیکیشن iOS کلاب هاوس می‌توان عضو این شبکه شد . هر کاربر آیفون قادر به دانلود این اپلیکیشن و گوش دادن به گفت و گوها و مشارکت در آ‌نهاست.

چطور می‌توانم در Clubhouse ثبت نام کنم؟

در حال حاضر برای عضویت در این شبکه نیاز به دعوتنامه از سوی کاربران دیگر است . هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می‌شود.

در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید می‌توانید با طی کردن مراحل ثبت نام نام کاربری خود را در این شبکه رزور کنید در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن شما را در لیست تماس‌های خود داشته باشد و درون این شبکه دعوتنامه‌ای در اختیار داشته باشد میتواند با انتخاب نام شما عملا شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند.

کاربران ایرانی چطور عضو کلاب هاوس شوند؟

در حال حاضر عضویت بر اساس معرفی نامه است و شخص معرف باید شماره تلفن شما را در دعوتنامه قید کند. در ایران در حال حاضر پیامک احراز هویت شماره تلفن توسط اپراتور همراه اول پشتیبانی نمی‌شود. کاربران یا باید از اپراتورهای دیگر پیامک ثبت نام را دریافت کنند و یا یک شماره‌ای داشته باشند که قادر به دریافت پیامک باشد.

نکته : برای دریافت کد از طریق همراه اول چند بار ارسال پیامک را درخواست نمایید ( با فاصله 15 ثانیه بین هر درخواست ) سپس گزینه تماس تلفنی با شماره شما فعال می‌شود. با فشار دادن این گزینه کد تایید شماره به صورت تماس تلفنی (‌صوتی ) برای شما گفته می‌شود.

آیا کلاب هاوس را می‌توان روی آی پد نصب کرد؟

در حال حاضر این اپلیکیشن برای آیفون طراحی شده و هرچند روی آی پد کار میکند اما منطبق با آی پد او اس نیست. به همین دلیل میتوانید از آن روی آی پد استفاده کنید.

نسخه اندروید کلاب هاوس ؟ چه زمانی عرضه می‌شود؟

مسوولان Clubhouse گفته‌اند که در حال کار روی نسخه اندرویدی آن هستند ولی به نظر می‌رسد که برنامه‌نویسان آن عجله‌ای برای انتشار این نسخه ندارند. یک دلیل عمده این است که تعداد کاربران اندرویدی به مراتب بیشتر از تعداد کاربران آی او اس در دنیاست و به همین دلیل حضور اندرویدی‌ها می‌تواند سرورهای این شبکه اجتماعی را زیر فشار تقاضا خرد کند.

اما یک دلیل اصلی دیگر که بنیانگذاران این شبکه اجتماعی در اتاق‌های گفت وگوی خود به آن اشاره کرده‌اند این است که تیم شرکت هنوز بسیار جوان و تازه کار است و توسعه نسخه آی او اس و استفاده از زیرساخت فنی آمازون برای عرضه سرویس بسیار سریع‌تر و قابل دسترس‌تر بوده است. به معنای دیگر نسخه اندروید در راه است اما احتمالا بنیانگذاران شرکت اساسا چنین استقبال و تقاضایی را پیش‌بینی نمی‌کردند. برخی شنیده‌ها حاکی است که شرکت یک برنامه‌نویس اندروید برای توسعه نسخه اندروید کلاب هاوس هم استخدام کرده است. پس احتمالا دیر یا زود شاهد نسخه اندروید کلاب هاوس خواهیم بود.

وب سایت کلاب هاوس کجاست؟

تنها وب سایتی که برای کلاب هاوس وجود دارد joinclubhouse.com است که درواقع هدایت کننده کاربران به دانلود اپلیکیشن آیفون آن است. دقت کنید که این اپلیکیشن را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. آن کلاب هاوس یک اپلیکیشن مدیریت پروژه است و اتفاقا به دلیل اشتباه گرفتن کاربران چندصد هزاربار به اشتباه دانلود شده است.

کلاب هاوس چه اطلاعاتی برای ثبت نام می‌خواهد؟

یک شماره تلفن و یک نام. اگر دعوتنامه ندارید می‌توانید نام کاربری خود را حتی قبل از شروع به استفاده از سرویس رزرو کنید. وقتی کسی شما را دعوت می‌کند برای شماره تلفن شما یک لینک پیامک می‌کند که از طریق ان میتوانید با آن شماره تلفن ثبت نام کنید.

در صورتی که اکانت توییترتان را به Clubhouse وصل کنید عکس شما از روی عکس پروفایل توییترتان خودکار ذخیره می‌شود.

چرا ا کلاب هاوس اینقدرمشهور شد؟

کلاب هاوس سرویسی است که در ماه مارس 2020 آغاز به کار کرد ودر آغاز بسیار گروه‌های محدودی از آن استفاده می‌کردند. یک گروه که بیشتر از همه از آن بهره می‌گرفتند سرمایه‌گذاران جسورانه بودند به همین دلیل استارتاپها و سرمایه‌گذاران و منتورهای استارتاپی اتاقهای فراوانی را در این شبکه دارند و درباره موضوعات مختلف در آن بحث می‌کنند.

محتوای بحثها در اتاقها ذخیره می‌شود؟ شبیه پادکست نیست؟

گفت وگوهای هر اتاق صرفا در آن لحظه به صورت زنده انجام می‌شود و هیچ ذخیره ای انجام نمی‌شود. با این حال نمی‌توان انتظار داشت برخی شرکت کنندگان محتوای صحبت ها را ذخیره و بعدا پخش نکنند.

چند نفر می‌توانند در یک Room گفت و گو کنند؟

ابتدا محدودیت هر Room برای حضور 5000 نفر بود اما بعدا این محدودیت برداشته شد. اما دقت کنید که کاربران همدیگر را نمی‌بینند و بدون هیچ ادیت و ویرایشی در حال گفت و گو با هم هستند. بنابراین کلاب هاوس سرویسی است که در لحظه اتفاق می‌افتد و تمام می‌شود و همین تفاوت آن با پادکست و دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید