کشورهای گروه ۷: تسلیم آمریکا نخواهیم شد

    کد خبر :297997

شماری از رهبران کشورهای عضو گروه ۷ کشور عمده صنعتی جهان هشدار داده‌اند که در نشست سران و رهبران این کشورها تسلیم خواسته های تجاری رئیس جمهوری آمریکا نخواهند شد. این نشست امروز جمعه، در کبک در کانادا کار خود را آغاز می‌کند و سه روز ادامه خواهد داشت.

ترودو و مکرون موضع مشترکی را علیه تصمیم‌های تجاری رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، شماری از رهبران کشورهای عضو گروه ۷ کشور عمده صنعتی جهان هشدار داده‌اند که در نشست سران و رهبران این کشورها تسلیم خواسته های تجاری رئیس جمهوری آمریکا نخواهند شد. این نشست امروز جمعه، در کبک در کانادا کار خود را آغاز می‌کند و سه روز ادامه خواهد داشت.

روز پنجشنبه، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه که همراه با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برای شرکت در نشست سالانه گروه ۷ عازم کبک بود، گفت که در نظر دارد قبل از آغاز نشست عمومی با حضور رئیس جمهوری آمریکا، از بریتانیا، آلمان و فرانسه بخواهد از موضع مشترکی در برابر سیاست تجاری آمریکا حمایت کنند. گروه ۷ از ایالات متحده، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، ژاپن، فرانسه و کانادا تشکیل یافته است.

مکرون همچنین در توییتری به زبان انگلیسی نوشت: “ممکن است رئیس جمهوری آمریکا به اینکه در این جلسه تنها خواهد ماند اهمیتی ندهد اما برای ما شش کشور دیگر هم مهم نیست که در صورت لزوم با هم توافقنامه‌ای را امضا کنیم.” وی افزوده است: “این شش کشور نماینده ارزش‌هایی خاص و نماینده یک بازار اقتصادی هستند که از پیشینه تاریخی برخوردار است و در حال حاضر هم یک نیروی مهم درعرصه جهانی محسوب می‌شوند.”

تولید ناخالص کشورهای گروه ۷ در مجموع به حدود نصف کل تولید ناخالص جهان بالغ می‌شود و تولید ناخالص ایالات متحده به تنهایی اندکی بیش از مجموع تولید ناخالص سایر اعضای گروه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید