کشف 26 تن موادمخدر طی دو هفته گذشته

    کد خبر :794530

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف حدود 26 تن موادمخدر طی دو هفته گذشته در کشور خبر داد و گفت: کرمان بیشترین حجم کشفیات را در بین استان‌ها داشته است.

ناصر اصلانی دراین باره گفت: مجموع کشفیات این دو هفته ۲۵۹۸۴ کیلوگرم بوده که ۲۱۲۱۹ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۳۹۱۲ کیلوگرم حشیش، ۸۳۱ کیلوگرم مرفین، ۴۶۸ کیلوگرم هروئین، ۳۰۲ کیلوگرم شیشه، ۱۵۱ کیلوگرم گراس و ۱۲۰ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: در هفته گذشته، مجموعاً ۱۲۰۶۷ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۷۳۸۲ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۴۵۲۷ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند، در میان دستگیرشدگان این دو هفته نیز ۱۵۸ نفر از اتباع بیگانه بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات این دو هفته مربوط به ۵ استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۷۳۲۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۵۵۰۲ کیلوگرم، یزد با ۲۹۲۴ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۱۸۵ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۱۷۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۲ درصد از کشفیات کشور است.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۶۹۰ دستگاه خودرو و ۱۸ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین به طور میانگین ۴۳ درصد کشفیات این دو هفته با اقدامات اطلاعاتی و ۵۱ درصد انتظامی بوده است.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید