کشف ۷۵۰ سکه ۳ هزار ساله در تهران

    کد خبر :731794

سردار کیوان ظهیری با اعلام خبر کشف سکه‌های سه هزار ساله در تهران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: با دریافت خبری مبنی بر اینکه پدری 70 ساله به همراه دو فرزند 47 و 37 ساله‌اش ساکن یکی از استانهای همجوار استان تهران با همکاری دو همدستش ساکن شهر تهران باندی پنج نفره برای فروش طلاجات و سکه‌های عتیقه تشکیل داده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مأموران متخصص کلانتری 105 سنایی قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت، این پدر و دو پسرش با استفاده از ابزار گنج‌یاب و حفاری‌های غیرمجاز، طلاجات و سکه‌های عتیقه را در یکی از استانهای همجوار استان تهران کشف کرده و پس از شناسایی خریدار، توسط دو همدستش در شهر تهران به فروش می‌رسانند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که اخیراً این افراد تعدادی سکه قدیمی مربوط به سه هزار سال پیش را کشف کرده و قصد فروش آن را به یکی از خریداران در شهر تهران دارند.

وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، محل قرار اعضای این باند و خریدار در یکی از مراکز موسیقی شهر تهران شناسایی و با دستور قضائی دستگیری فروشندگان و خریدار عتیقه‌جات در دستور کار قرار گرفت و مراقبتهای ویژه پلیسی از محل قرار متهمان آغاز شد.

ظهیری بیان کرد: مراقبتهای ویژه ادامه داشت تا اینکه شامگاه بیست و چهارم تیرماه اعضای این باند پنج نفره به محل قرار مراجعه کرده و با حضور شخص خریدار به انجام معامله پرداختند که مأموران عملیات کلانتری 105 سنایی در یک عملیات پلیسی موفق شدند تمام اعضای این باند و همچنین خریدار سکه و طلاجات عتیقه را دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فاتب تصریح کرد: مأموران کلانتری سنایی در بررسی‌های بیشتر 750 عدد سکه عتیقه و سه آلبوم مخصوص به سکه‌های سه هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری را از متهمان کشف کردند.

به گفته وی، تمام عتیقه‌جات کشف شده برای ارزش‌گذاری به مرکز میراث فرهنگی تحویل شده است و هر 6 متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی گرفتند.

منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید