سردار مقیمی اعلام کرد

کشف ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته

    کد خبر :693334

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به کشف بیش از ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته، مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی را اولویت اول این پلیس معرفی کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی، اظهار داشت: برابر مصوبات قرارگاه امنیت اقتصادی ناجا، مبارزه با گران فروشی، احتکار و قاچاق کالاهای اساسی، بهداشتی و پزشکی، اولویت اول پلیس امنیت اقتصادی سراسر کشور اعلام و مقرر شد جلسات استانی این قرارگاه به ریاست فرمانده استان‌ها به صورت مستمر و هدفمند برگزار شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، مبارزه با جرم احتکار کالا تشدید و کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به صورت مستمر و شبانه روزی با بازدید میدانی از انبارهای کالا نحوه توزیع کالا و تجهیزات بهداشتی را رصد اطلاعاتی می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن اعلام آمادگی این پلیس برای مقابله و مبارزه با احتکار کالا گفت: در طرح سراسری مقابله با احتکار کنندگان کالا به ویژه تجهیزات بهداشتی، در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی و تولید ماسک، ۴۴۷ هزار و ۱۹۵ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۴۲ هزار و ۴۷۰ عدد انواع ماسک، ۴۰۳ هزار و ۲۲۵ عدد انواع دستکش بهداشتی، ۱۵۰۰ بطری انواع مواد ضد عفونی کننده احتکاری کشف و پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع مربوطه به مراکز بهداشتی تحویل و در این رابطه ۸ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار مقیمی احتکار کالاهای ضروری مردم در شرایط حساس کنونی را جرمی بسیار سنگین و غیر اخلاقی عنوان و تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی برابر قانون با افرادی که با سو استفاده از شرایط خاص جامعه دست به سودجویی زده و امنیت و سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند، برخورد قاطع کرده و تا پایان در کنار مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اولویت دار بودن جرایم مرتبط با احتکار، از شهروندان خواست به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و… موضوع را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای آحاد مردم شریف ایران و اینکه پلیس امنیت اقتصادی همواره در کنار مردم و همراه آنها است، بر استفاده از توان حداکثری پلیس امنیت اقتصادی برای ایجاد و حفظ امنیت اقتصادی تاکید کرد.

سردار مقیمی در پایان گفت: در مجموع پلیس امنیت اقتصادی از شروع طرح مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی (از دوم تا دوازدهم اسفند)، موفق به کشف ۱۰ تن ماده ضد عفونی کننده، ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی و ماسک به همراه ۲۷ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۸۸ عدد تجهیزات بهداشتی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید