کشف یک مزرعه ماینینگ در اوکراین با 1000 دستگاه PS4

    کد خبر :827408

این روزها بحث ارزدیجیتال چه در ایران و چه در سایر کشورها بسیار داغ است. ارزی که تنوع بسیاری داشته و علاقمندان متعددی هم پیدا کرده که در نظر دارند طی مدت زمان کوتاهی به سرمایه فراوانی دست یابند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– به‌تازگی سرویس امنیتی اوکراین موسوم به SBU از کشف یک مزرعه ماینینگ غیرقانونی غیرعادی خبر داده‌اند. معمولاً مزارع ماینینگ یا از دستگاه‌های پرسروصدای ماین بیت‌کوین ASIC و یا از کارت‌های گرافیک برای ماین اتریوم استفاده می‌کنند. امکان استفاده از قدرت سخت‌افزاری کنسول‌های بازی به این سادگی‌ها برای ماینینگ وجود ندارد.

با این‌حال به گزارش Kotaku مقامات اوکراینی اخیراً مزرعه ماینینگی را کشف کرده‌اند که ۵۰۰۰ دستگاه بازی مختلف در آن مشغول به کار بود. از این میان ۳۸۰۰ دستگاه را کنسول‌ها تشکیل می‌دادند که بیشتر آن‌ها PS4 Pro سونی بودند. این مزرعه در یک سوله واقع شده بود که پیش از این متعلق به شرکت پخش انرژی Vinnytsiaoblenergo بود.

این بزرگترین مزرعه غیرقانونی کشف شده توسط SBU محسوب می‌شود. دولت اوکراین اعتقاد دارد این مزرعه توسط افرادی در شهرهای کیف و وینیستا اداره می‌شده است. ظاهراً در این مزرعه از کنتورهای برق خاصی استفاده شده بود تا امکان کشف از طریق مصرف برق غیرممکن باشد. تخمین زده می‌شود مصرف برق این مزرعه چیزی در حدود ۲۵۷ هزار دلار بوده باشد. دولت اوکراین می‌گوید ادامه عملکرد این مزرعه می‌توانست برای تأمین برق مناطق مسکونی اطراف نیز مشکل جدی ایجاد کند.

شرکت Vinnytsiaoblenergo اما هرگونه نقش در راه‌اندازی یا اداره این مزرعه ماینینگ را رد کرده است. این شرکت همچنین می‌گوید مدارک SBU‌ در مورد برق‌دزدی این سوله نیز اشکال دارد و چیزی را ثابت نمی‌کند. با این‌حال یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد خرید این کنسول‌ها به‌تنهایی حدود ۱.۵ میلیون دلار هزینه داشته است؛ البته در صورتی که تمام این کنسول‌های PS4 Pro‌ بوده باشند.

به نظر می‌رسد افزایش قیمت کارت گرافیک در حدی زیاد بوده که توان گرافیکی کنسول‌ها نسبت به قیمت آن‌ها بالاتر رفته است. به این ترتیب ماینرها تصمیم گرفته‌اند به‌جای خرید دستگاه ASIC یا کارت گرافیک کنسول خریداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید