کشف کلاهبرداری در فروش املاک به خارجی ها در ترکیه

    کد خبر :851648
کشف کلاهبرداری در فروش املاک به خارجی ها در ترکیه

پس از ارایه شکایات بسیاری به اداره ثبت املاک ترکیه درباره تطابق نداشتن ارزش واقعی املاک فروخته شده به خارجی ها، بسیاری از معاملاک املاک با خارجی ها طی 2 هفته گذشته لغو شده است.

طی 2 هفته گذشته دهها معامله فروش املاک به خارجی ها به ارزش بیش از 500 میلیون لیر به دلیل تطابق نداشتن ارزش واقعی و اسمی این املاک فروخته شده لغو شده است.

طبق قوانین ترکیه شهروندان خارجی که ملکی به ارزش 250 هزار دلار (2.2 میلیون لیر) در این کشور خریداری کنند، تابعیت ترکیه را دریافت می کنند و بر اساس این قانون طی سال های گذشته شهروندان زیادی از کشورهایی چون عراق، افغانستان، پاکستان و ایران و حتی روسیه اقدام به خرید خانه در ترکیه کرده اند.

مسئولیت ارزیابی ارزش واقعی املاک فروخته شده به خارجی ها پیشتر در دست یک شرکت بود اما با سوء استفاده های گسترده این شرکت در ارزیابی املاک، هم اینک دولت ترکیه از میانه های ماه گذشته میلادی یک سیستم مکانیزه و هوشمند را برای ارزیابی ارزش خانه های فروخته شده تعیین کرده است.

با راه اندازی این سیستم مشخص شده بسیاری از املاکی که پیشتر به خارجی ها فروخته شده ارزش واقعی آنها نصف و حتی کمتر از ارزیابی قبلی است و بر این اساس برخی قراردادهای فروش خانه به خارجی طی 2 هفته گذشته لغو شده است.

بر اساس اعلام فعالان بازار املاک ترکیه که در بخش فروش خانه به خارجی ها فعالیت دارند هم اکنون و در 2 هفته گذشته فروش املاک به خارجی ها تقریبا متوقف شده است.

بر اساس اعلام این فعالان برای مثال خانه ای به ارزش 2.3 میلیون لیر به خارجی ها فروخته شده که در سیستم ارزشیابی جدید ارزش ملک 850 هزار لیر برآورد شده است.

این مشکل سبب شده طی روزهای گذشته فروش املاک به خارجی ها متوقف شود.

به گزارش عصرایران، برخی از فعالان بازار املاک ترکیه مدعی اند سیستم ارزیابی جدید، قیمت خانه ها را کمتر از ارزش واقعی آنها ارزیابی می کند.

برخی فعالان بازار املاک در ترکیه نیز از کلاهبرداری ها و تبانی های بزرگ بین فروشندگان و ارزیابان در این بخش سخن می گویند و حالا با تعبیه سیستم جدید ارزیابی ارزش املاک، گوشه هایی از این پرونده های فروش چند برابری قیمت به خارجی ها رو شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید