کشف محموله نیم‌تنی هروئین در تهران

    کد خبر :1033880
کشف محموله نیم‌تنی هروئین در تهران

یک محموله نیم‌تنی هروئین که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در بار یخچال جاساز شده بود که حتی سگ‌های موادیاب نیز نتوانسته بودند آن را کشف کنند. اما هوشیاری ماموران ما این افراد را به دام انداخت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف محموله نیم تنی هروئین خالص از یک تریلی در پایتخت خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان در اجرای طرح برخورد با چندین باند قاچاق موادمخدر که پیش از ظهر امروز در محل پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، گفت: برخورد با موادمخدر یکی از اولویت‌های اصلی پلیس پایتخت است، ما طرح‌هایی را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و … اجرا کردیم و امروز هم نتایج یکی دیگر از طرح‌های پلیس در برخورد با قاچاقچیان دانه درشت و توزیع کنندگان خرد را مشاهده می‌کنید.

وی با اشاره به نتایج اقدامات انجام شده از سوی ماموران پلیس گفت: همکاران من در پلیس پایتخت از ابتدای آبان ماه امسال تا کنون بیش از سه تن انواع موادمخدر را کشف و ضبط کرده‌اند که محموله نیم تنی هروئین نیز جزو آن است.

محمدیان با بیان اینکه از ابتدا سال هم بالغ بر ۱۶ تن انواع موادمخدر از سوی همکاران من در پلیس پایتخت کشف و ضبط شده است، گفت: برخورد با موادمخدر با جدیت ادامه دارد. به طوریکه ۱۲ هزار توزیع کننده خرد از ابتدای سال و ۵۰۰ توزیع کننده نیز از ابتدای آبان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت درباره محموله نیم تنی هروئین نیز گفت: این یک محموله خاص بود که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در بار یخچال جاساز شده بود. شیوه جاساز این مواد طوری بود که حتی سگ‌های موادیاب نیز نتوانسته بودند آن را کشف کنند. اما هوشیاری ماموران ما این افراد را به دام انداخت.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم هروئین خالص را از داخل بار این تریلی کشف و ضبط کردیم، گفت: این تریلی که موادمخدر از مرزهای شرقی کشور در آن جاساز شده بود، از گذرهای مختلف عبور کرده و حتی سگ‌های موادیاب هم موفق به شناسایی مواد نشده بودند. اما همکاران من طی یک فرآیند دو ماهه اعضای باند را شناسایی و رصد کردند.

محمدیان با بیان اینکه موادمخدر کشف شده از سوداگران مرگ بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال ارزش ریالی دارد، گفت: سه سوداگر مرگ نیز در این خصوص دستگیر شدند برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد مرتبط نیز درحال انجام است.

وی همچنین از شناسایی یک باند دیگر خبر داد و گفت: از این باند۵۱۵ هزار قرص مخدر کشف و سه نفر دستگیر شدند. این باند ترامادول را در عطاری‌ها توزیع کرده بود. این افراد در فضای مجازی نیز فعالیت داشتند و با وعده‌هایی مانند لاغری و … اقدام به تبلیغ و فروش این محصولات کرده بودند.

محمدیان درباره نگرانی‌ها از فروش موادمخدر در فضای مجازی نیز گفت: این جزو مواردی است که خانواده‌ها نگرانی بسیاری در مورد آن دارند. پلیس فتا و پلیس مبارزه با موادمخدر ما هم نسبت به این موضوع حساس است و بخشی از کشفیات ما هم که امروز به نمایش درآمده مربوط به افرادی است که در فضای مجازی فعالیت داشتند. به خانواده‌ها تاکید می‌کنم که این فضا از نظر ما دور نمانده است و متوجه نگرانی آنها هستیم.

رئیس پلیس تهران همچنین از برخورد با فروش موادمخدر و اعتیادآور ازسوی عطاری‌ها خبر داد و گفت: اگر در عطاری‌ها یا هر واحد صنفی دیگری نیز چنین اقدامی انجام شود، پلیس اماکن ما به جدیت با آن برخورد خواهد کرد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید