کشته شدن مخفیانه ۱۳۵ پناهجوی عراقی در لهستان

    کد خبر :919472
کشته شدن مخفیانه ۱۳۵ پناهجوی عراقی در لهستان

کمیته تحقیقات بلاروس طی دیداری با یک هیئت عراقی که در «مینسک» برگزار شد، اطلاعاتی را درباره اعدام‌های دسته جمعی و دفن مخفیانه پناهجویان کشته شده توسط سربازان لهستانی در منطقه مرزی لهستان به آنان ارائه دادند.

به گزارش المیادین، این کمیته اطلاعات خود را از امیل چچکو، سرباز لهستانی گرفته بود که چند ماه پیش به بلاروس گریخت و بعدا جسدش در «مینسک» پیدا شد. کمیته تحقیقات اقدامات جنایتکارانه‌ای را علیه ۱۳۵ شهروند عراقی ثبت کرده اند. گفته می‌شود در نتیجه اقدامات خشونت آمیز سربازان لهستانی و ابزار‌های خاصی، بدن این پناهجویان جراحت برداشته بود.

علاوه بر این، طرف بلاروسی ضمن برقراری ارتباط با نمایندگانی از ایران، اطلاعاتی را در مورد پرونده جنایت‌هایی که علیه پناهجویان غرب آسیا صورت می‌گیرد، در اختیار آن‌ها قرار داد.

گفتنی است وضعیت در مرز بلاروس و لهستان در نوامبر سال گذشته میلادی پیچیده‌تر شد. زمانی که چندین هزار مهاجر از خاورمیانه آمده بودند و از طریق بلاروس قصد داشتند وارد حریم اتحادیه اروپا شوند. پاییز و زمستان امسال، چندین کشور اتحادیه اروپا خواستار توقف ورود پناهجویان به حریم این اتحادیه شده بودند. لهستان در مرز‌های خود سیم خاردار کشید و چندین هزار سرباز مستقر کرد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد مرگ‌ و‌ میر پناهندگان با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. سال گذشته بیش از سه هزار نفر در دریای مدیترانه یا اقیانوس اطلس در تلاش برای رسیدن به اروپا کشته یا مفقود شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید