کسپرسکی در فهرست سیاه ایالات متحده

    کد خبر :897587

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، شرکت امنیت سایبری روسی Kaspersky Lab را به فهرست نهادهایی که «خطر غیرقابل قبولی برای امنیت ملی ایالات متحده» دارند، اضافه کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_پس از درگیری روسیه و اوکراین، دولت آمریکا آنتی‌ویروس کسپرسکی را در لیست سیاه خود قرار داده است. این اولین بار است که یک شرکت روسی به این لیست اضافه می‌شود؛ لیستی که پیش از این از شرکت‌های چینی مانند هواوی و ZTE تشکیل شده بود.

طبق قوانین، کسب و کارها در ایالات متحده از استفاده از یارانه‌های فدرال ارائه شده از طریق صندوق خدمات جهانی FCC برای خرید محصولات یا خدمات از شرکت‌های موجود در لیست منع شده‌اند. علاوه بر Kaspersky، FCC همچنین China Telecom و China Mobile International USA را در روز جمعه به لیست خود اضافه کرد.

کسپرسکی نیز در یک بیانیه مطبوعاتی در سایت خود به اقدام FCC پاسخ داد و اظهار داشت که تصمیم آژانس «بر اساس دلایل سیاسی» با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین گرفته شده است و این شرکت «آماده همکاری با آژانس‌های دولتی ایالات متحده برای رسیدگی به مشکلاتFCC  و هر گونه نگرانی آژانس نظارتی دیگر است.

گفته می‌شود در سال 2017، آژانس اطلاعاتی روسیه از نرم‌افزار آنتی‌ ویروس کسپرسکی برای سرقت اسناد طبقه‌بندی شده از آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده کرده است؛ ادعایی که این شرکت مستقر در مسکو آن را رد کرد.

در اواخر همان سال نیز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از متهم کردن این شرکت به داشتن ارتباط با کرملین، لایحه‌ای را امضا کرد که استفاده از محصولات کسپرسکی توسط آژانس‌های فدرال را ممنوع می‌کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید