کرونا کمر بازار موبایل را می‌شکند

    کد خبر :692237

تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی IDC برآورد کردند که بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی با یک کاهش ۱۰.۶ درصدی مواجه خواهد شد.

در گزارشی که به تازگی از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال‌در موسسه تحقیقاتی IDC در وبسایت gsmarena منتشر شده، پیش‌بینی شده است که میزان فروش گوشی های هوشمند در بازار های جهانی در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کورنا ۱۰.۶ درصد کاهش خواهد یافت.

همچنین در جای دیگر این گزارش برآورد شده است که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در تمام طول سال جاری میلادی به علت ادامه شیوع ویروس کرونا کاهشی ۲.۳ درصدی را تجربه خواهد کرد.

این در حالی است که بیشتر کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند به بازارهای جهانی موبایل در سال ۲۰۲۰ میلادی از رکود چند ساله خود خارج خواهد شد و رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

از اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۰ ویروس کرونا در چین شیوع گسترده‌ای پیدا کرد بسیاری از دفاتر مراکز فروش و کارخانه های شرکت های مختلف از جمله تولید کنندگان موبایل تعطیل شده و اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی فعالیت نخواهند کرد. همین مسائل موجب شد که بسیاری از قول های تکنولوژی و تولید کنندگان موبایل همچون اپل و سامسونگ با مشکلات عدیده ای در زنجیره تامین قطعات مورد نیاز و همچنین خط تولید گوشی های هوشمند خود مواجه شوند.

البته این تحلیل گران در ادامه گزارش خود خاطرنشان کردند که انتظار می‌رود با تلاش های گسترده دولت‌های جهان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، وضعیت بازار فروش موبایل در جهان نیز در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به حالت عادی بازگردد.

سانجیتیکا استریواستاوا،یکی از تحلیلگران ارشد فعال در موسسه تحقیقاتی IDC در این خصوص می‌گوید: کمبود قطعات مورد نیاز تعطیلی کارخانه ها مدت زمان قرنطینه شهرها و محدودیت در تردد در شهرها و کشورهای مختلف همگی از مهم‌ترین دلایل کاهش قابل توجه در پیش بینی میزان فروش گوشی های هوشمند در بازارهای جهانی به شمار می‌روند.

وی در ادامه برآورد کرده که با ظهور و عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به قابلیت شبکه ۵g روند فروش بازارهای جهانی موبایل در سال ۲۰۲۱ میلادی سعودی شده و رشدی ۶ درصدی را تجربه خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید