کرونا دانشگاه‌های آمریکا را فلج کرد

    کد خبر :743743

شبکه تلویزیونی سی ان ان با پرداختن به این موضوع گزارش داد: هم اکنون برخی از دانشگاه ها و کالج های آمریکا ناچار شده اند تا خود دستورالعمل هایی برای حضور دانشجویان بر سرکلاس ها برای مقابله با این ویروس اتخاذ کنند.

ابتلا بیش از ۱۲۰۰ دانشجو به کرونا در آغاز سال تحصیلی

این شبکه خبری آمریکایی گزارش داد: در دانشگاه آلاباما تنها یکهزار و ۲۰۰ دانشجو با آغاز سال جدید تحصیلی نتیجه آزمایش آنها به کرونا مثبت اعلام شده است.

داشنگاه آلاباما اعلام کرده است تنها دانشجویان که نتیجه جواب آزمایش آنها به کووید-۱۹ منفی است مجاز به بازگشت بر کلاس های درس خواهند بود.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: وضعیت در کالج ها و دانشگاه های ایالت کارولینای شمالی به اندازه ای وخیم است که بلافاصله مسئولان دانشگاه تصمیم به برگزاری کلاس ها از حضوری به غیر حضوری و برگزاری کلاس های مجازی شده اند.

امکان انجام روزانه ۵۰۰ آزمایش کرونا

سی ان ان گزارش داد: دانشگاه های آمریکا خود اقدام به ایجاد مراکز گرفتن تست کرونا از دانشجویان کرده اند که تنها قادرند روزانه ۵۰۰ آزمایش رایگان از دانشجویان به عمل آورند.

فلج شدن کالج ها و دانشگاه های آمریکا

سی ان ان در ادامه گزارش داد: نگرانی از همه گیری ویروس کرونا میان دانشجویان در مکان های درسی و تجمعات دانشجویی مسئولان این مراکز آموزشی را با چالش چگونگی مدیریت این وضعیت مواجه و آنها را به گونه ای فلج ساخته است.

دانشگاه جورجیا: فضای کالج ها در وضعیت خطرناکی قرار دارند

بنابراین گزارش، مرکز بهداشت و درمان دانشگاه جورجیا با اتخاذ سیاستی برای مقابله با همه گیری بیماری کووید-۱۹ اعلام کرد: فضاهای باز کالج ها (برای دانشجویان) در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

۵۱ هزار مبتلا به کرونا در ۱۰۲۰ کالج در آمریکا

درهمین حال نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با تحقیقاتی که به عمل آورده، می نویسد: تحقیقاتی که تا سوم سپتامبر با آغاز سال تحصیلی در آمریکا صورت گرفته هزاران دانشجو را به کرونا مبتلا ساخته است.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: تحقیقات که بر روی یکهزارو ۵۰۰ دانشگاه و کالج در آمریکا توسط این نشریه صورت گرفته حاکی از آن است که حداقال ۵۱ هزار دانشجو به ویروس کرونا مبتلا و از زمان شیوع این ویروس نیز ۶۰ دانشجو به علت ابتلا به آن جان باخته اند.

این گزارش می افزاید بیش از ۱۰۰ کالج در آمریکا با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی و به خصوص با باز شدن خوابگاه ها طی هفته های اخیر از ابتلا دست کم ۱۰۰ دانشجو به ویروس کرونا خبر داده اند.

پیش بینی جان باختن بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری

شبکه خبری سی ان ان درادامه این گزارش افزود: کارشناسان پیش بینی می کنند که شمار جان باختگان به ویروس کرونا در آمریکا تا پایان سال جاری میلادی به بیش از ۳۰۰هزار نفر خواهد رسید، اما چنانچه محدودیت های اجتماعی و رعایت پروتکل های پزشکی از سوی شهروندان آمریکایی صورت نگیرد این رقم می تواند به دوبرابر شمار اعلام شده برسد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد تا لحظه مخابره این خبر ۱۹۲ هزار و ۸۱۸ نفر نیز جان باخته اند.

به گزارش ایرنا،کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا وضعیت همه گیری ویروس کرونا در این کشور را متوجه سو مدیریت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور می دانند، مساله ای که به یکی از بحران های پیش روی وی در انتخابات پیش روی آمریکا بدل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید