کرونای اومیکرون به سرعت در انگلیس در حال گسترش است

    کد خبر :870148
کرونای اومیکرون به سرعت در انگلیس در حال گسترش است

وزیر بهداشت انگلیس از گسترش سریع کرونای اومیکرون در این کشور و تبدیل شدن آن به سویه‌ی غالب در ۴۸ ساعت آینده در لندن خبر داد.

وزیر بهداشت انگلیس روز دوشنبه خطاب به قانونگذاران در پارلمان این کشور گفت: «هیچ سویه‌ای از کرونا با این سرعت در حال گسترش نبوده است.»

او گفت: «با اینکه اومیکرون بیش از ۲۰ درصد موارد عفونت در انگلستان را شامل می‌شود، از هم اکنون بیش از ۴۴ درصد عفونت‌های کرونا در لندن مربوط به آن است و انتظار می‌رود در ۴۸ ساعت آینده به سویه‌ی غالب بدل شود.»

جاوید گفت بر اساس مدل‌سازی‌های انجام‌شده ممکن است شمار عفونت‌های روزانه در موج اومیکرون کرونا در انگلیس به ۲۰۰۰۰۰ مورد در روز برسد.

به گفته جاوید، با توجه به انتشار گسترده سویه‌ی اومیکرون در انگلیس محدودیت‌ها اعمال شده درباره مسافران ورودی از برخی از کشورها باید برداشته شود.

در همین حال سازمان ملی بهداشت (NHS) انگلستان آماده مقابله با بحران افزایش احتمالی موارد کرونا به علت شیوع سویه‌ی اومیکرن می‌شود. به بیمارستان‌ها گفته شده است هر تعداد از بیماران را که امکان دارد مرخص کنند تا تخت‌ بیشتری برای ماه ژانویه (بهمن) خالی شود که ممکن است شمار موارد بیماری بیشتری حتی نسبت به ژانویه سال پیش، بدترین وضعیت پاندمی در انگلیس، داشته باشد.

همچنین پزشکان، پرستاران و مدیران NHS باید راهی پیدا کنند تا میزان پایین واکسیناسیون یادآور یا تقویتی را به بیش از ۱.۲ میلیون تزریق در روز برسانند تا بتوانند به هدف تعیین‌شده تزریق دوز سوم واکسن به همه افراد واجد شرایط تا پایان ماه دسامبر (اوائل بهمن) برسند.

به گزارش همشهری آنلاین، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس یکشنبه شب طرح‌هایی را برای واکسیناسیون یک میلیون نفر در روز اعلام کرد تا جلوی انتشار سریع سویه‌ی اومیکرون شود و نیازی به اعمال محدودیت‌های جدید پیدا نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید