کره شمالی، ژاپن را به حمله موشکی بالستیک تهدید کرد

    کد خبر :651428

انتقاد نخست‌وزیر ژاپن از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، واکنش تند و تهدیدآمیز پیونگ‌یانگ را در پی داشت.

 

رسانه دولتی کره شمالی امروز در ادامه توهین‌ها علیه «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن، وی را «کوتوله سیاسی و ابله» خطاب کرد که به زودی شلیک واقعی موشک‌های بالستیک را با چشم‌هایش نظاره‌گر خواهد شد.

 

کره شمالی روز پنجشنبه یک سکوی پرتاب بزرگ چند‌گانه را با شلیک دو راکت «KN-25» به سمت دریای ژاپن آزمایش کرد  که آبه از این اقدام پیونگ‌یانگ به عنوان پرتاب موشک بالستیک و تهدیدی برای امنیت کشورش و جامعه بین‌المللی یاد کرد.

 

به نوشته خبرگزاری رویترز، رسانه دولتی کره شمالی «کِی. سی. اِن. اِی» – که معمولا بیانیه‌های رسمی و دستور کار دولت این کشور را پخش می‌کند – به نقل از معاون سرپرست کل امور ژاپن در وزارت خارجه کره شمالی گفت: «می‌توان گفت که آبه تنها ابله در جهان و احمق‌ترین مرد در تاریخ است که نمی‌تواند فرق بین موشک و سیستم پرتاب چندگانه راکت را بفهمد، حتی زمانی گزارش آن با عکس هم همراه است».

 

به گزارش فارس، این رسانه دولتی کره شمالی سپس به تهدید ژاپن پرداخته و افزود: «شاید آبه در آینده‌ای نه چندان دور و در مقابل چشمانش یک موشک بالستیک واقعی را ببیند… آبه چیزی جز یک ابله به‌تمام معنا و کوتوله سیاسی بی‌بدیل در جهان نیست».

 

همزمان با این مجادلات سیاسی کارشناسان تسلیحاتی می‌گویند بعد از بررسی آزمایش موشکی روز گذشته کره شمالی، به این نتیجه رسیده‌اند که سرعت عمل یگان‌های موشکی این کشور پیشرفت چشمگیری داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید