کره جنوبی پخش تبلیغات مرزی علیه کره شمالی را تعطیل کرد

    کد خبر :266666

کره جنوبی پخش برنامه‌های تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ را از بلندگو‌های مرزی متوقف کرد. کره جنوبی از سال ۱۹۶۳ تا کنون در ۱۱ نقطه از مرز خود با کره شمالی بلندگو‌های تبلیغاتی نصب کرده است که در مواقع تنش میان دو کشور از این ابزار برای اطلاع رسانی علیه دولت و حکومت کره شمالی استفاده می‌شود.

کره جنوبی امروز دوشنبه در اقدامی که آشکارا نشان از بهبود روابط دو کره دارد پخش برنامه های تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ را از بلندگوهای مرزی متوقف کرد.

کره جنوبی از سال 1963 تا کنون در 11 نقطه از مرز خود با کره شمالی بلندگوهای تبلیغاتی نصب کرده است که در مواقع تنش میان دو کشور از این ابزار برای اطلاع رسانی علیه دولت و حکومت کره شمالی استفاده می شود.
در سال های اخیر، بارها این کشور از این بلندگوها استفاده کرده است و مطالبی علیه ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی و دعوت مردم این کشور به پناهنده شده به کره جنوبی پخش کرده است.
کره شمالی نیز در واکنشی به این اقدام و برای خنثی کردن این تبلیغات، در بسیاری از مکان های مشابه بلندگو نصب کرده بود.
اگرچه کره جنوبی مدعی بود صدای این بلندگوها چندان واضح نیست اما تاکید کرده است که شعارهای انقلابی و آهنگ هایی در وصف «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از آنها پخش می شود.
وزارت دفاع کره جنوبی امروز اعلام کرد که با هدف کاهش تنش های نظامی و تقویت روحیه مصالحه در شبه جزیره، پخش برنامه های تبلیغاتی در مرز را پیش از جلسه بین دو کره متوقف کرده است.
این وزارتخانه ابراز امیدواری کرده است که این اقدام منجر به کاهش فعالیت های انتقادی و تبلیغاتی میان دو کره شود.
به گزارش ایرنااین حرکت ظاهرا پاسخی به حرکات صلح آمیز اخیر پیونگ یانگ از جمله اعلام این کشور مبنی بر توقف آزمایش های هسته ای و موشکی است.
دو کشور برای اولین بار از سال 2015 میلادی به این طرف در سال جاری میلادی با یکدیگر وارد گفت و گو شدند و اکنون برای برگزاری اجلاس سران آماده می شوند.
این اقدام در شرایطی است که قرار است ‘کیم جونگ’ اون جمعه این هفته با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و تا ماه می یا اوایل ژوئن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.
بهبود روابط دو کره، خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری رژیم دایمی صلح محورهای بسیار مهم اجلاس سران میان رییس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی خواهد بود.
همچنین گزارش ها حاکی است که عاری سازی شبه جزیره کره محور دیدار «اون» و ترامپ خواهد بود.
ترامپ روز چهارشنبه تائید کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) با رهبر کره شمالی دیدار کرده است.
ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: پمپئو هفته گذشته در کره شمالی با «اون» ملاقات کرد. این نشست در فضایی آرام برگزار شد و روابط خوبی شکل گرفت جزئیات این جلسه در حال حاضر در حال محاسبه است عاری شدن از سلاح اتمی، امری خوب برای دنیا و همچنین برای کره شمالی خواهد بود.
ترامپ روز سه شنبه نیز گفته بود که مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی در سطحی بسیار بالا در جریان است.
ترامپ اعلام کرد: اگر جلسه زمانی که من آنجا هستم ثمربخش نباشد، با احترام آن را ترک خواهم کرد و به آنچه اکنون انجام می دهیم، ادامه خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید