کرملین خروج نظامیان روسی از ونزوئلا را تکذیب کرد

    کد خبر :551278

بعد از ادعای مقامات و رسانه‌های آمریکایی درباره خروج نظامیان روسی از ونزوئلا، کاخ کرملین ضمن تکذیب این مدعا گفت که همکاری‌ها با کاراکاس طبق برنامه‌ریزی ادامه دارد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) گزارش‌های رسانه‌های غربی مبنی بر خروج نیروهای روسی از ونزوئلا را تکذیب کرد.

پسکوف با صدور بیانیه‌ای ضمن رد ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره تصمیم مسکو به خارج کردن نظامیان خود از ونزوئلا، گفت: «در واقع، متخصصانی در آنجا حضور دارند که مشغول به‌کار انداختن تجهیزات ارائه شده (از روسیه به ونزوئلا) هستند. این فرایند طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود. و ما نمی‌دانیم عبارت “بیشتر افرادشان را خارج کردند” یعنی چه!»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وی با بیان اینکه ادعای ترامپ احتمالا از روی گزارش نشریه «وال استریت ژورنال» بوده، توضیح داد که هیچ کدام از این گزارش‌ها از روی منبع موثق و رسمی نبوده است.

وال‌استریت ژورنال روز یکشنبه مدعی شده بود تعداد زیادی از نظامیان و تکنسین‌های ارتش روسیه، خاک ونزوئلا را ترک کرده و تعداد آنها از هزار نفر به چند ده نفر کاهش یافته است. این نشریه آمریکایی همچنین ادعا کرد که این مسئله به دلیل ناتوانی دولت کاراکاس در پرداخت هزینه‌های ثبت‌شده در قراردادهای دوجانبه با روسیه برای اجرای پروژه‌ها و نصب تجهیزات پیشرفته نظامی در این کشور بوده است.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» پیش از این نیز دیگر مقامات روسی با تکذیب خروج گسترده نیروهای این کشور از ونزوئلا، تاکید کرده بودند همکاری‌های دوجانبه مسکو و کاراکاس نه تنها ادامه دارد بلکه قرار است در برخی حوزه‌ها نیز توسعه یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید