کراس اوور چری Exeed LX با احتمال عرضه در ایران معرفی شد

    کد خبر :990443
چری Exeed LX

شرکت مطرح چینی چری به تازگی از کراس اوور Exeed LX خود در چندین تریم مختلف رونمایی کرد که محدوده قیمتی بین 15 تا 23 هزار دلار دارند و از ویژگی‌های مدرنی بهره می‌برند.

بازتاب-چری این کراس اوور جدید را در چین با نام Zhuifeng عرضه می‌کند، در بیشتر ویژگی‌ها از جمله نمای بیرونی شبیه مدل فعلی است اما در کابین و پیشرانه تفاوت‌هایی وجود دارد. چری این محصول جدید را در چند مدل پیشرانه از جمله 1.5 لیتری، 1.6 لیتری توربو و 1.5 لیتری TCI هیبریدی عرضه خواهد کرد. مدل 1.5 لیتری توربو توان 115 اسب بخاری داشته و گشتاور آن هم به 230 نیوتن متر می‌رسد. این پیشرانه در کنار یک گیربکس CVT قرار می‌گیرد.

در مدل 1.6 لیتری توربو قدرت 145 اسب بخار است و گشتاور نیز 300 نیوتن متر. در این مدل چری محصول را با گیربکس 7 سرعته DCT عرضه می‌کند.  نسخه هیبریدی یک پیشرانه 1.5 لیتری TCI دارد که توان 165 اسب بخاری تولید کرده و با گیربکس 3 سرعته اتوماتیک DHT متصل است. مصرف سوخت در مدل هیبریدی به 1.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. علاوه بر این، برد حالت الکتریکی خالص آن به 80 کیلومتر رسیده و برد ترکیبی نیز تا 1000 کیلومتر. شارژ این خودرو از 0 تا 80 درصرد  تنها در 25 دقیقه محقق می‌شود.

از نظر طراحی، Exeed LX جلوپنجره دو تکه با چراغ‌های باریک دارد و در عقب نیز چراغ پیوسته و باریکی تعبیه شد. ابعاد خودرو 4538/1848/1699میلی متر بوده و فاصله بین دو محور 2670میلیمتر است. در فضای داخل کابین دو نمایشگر بزرگ داشته و سیستم کنترل تهویه نیز دیجیتالی شده است. به طور کلی از نظر طراحی، زبان جدید چری برای آن تدارک دیده شده، ظاهری که در بیشتر مدل‌های این شرکت شاهد هستیم.

در عقب چهار خروجی اگزوز وجود داشته که طراحی اسپرتی به این کراس اوور تازه وارد چری می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به شارژ سریع بی سیم و آپدیت FOTA اشاره کرد. مشخص نیست مدیران خودرو چه زمانی این مدل را مونتاژ خواهد کرد و آیا برنامه‌ای  دارد یا خیر. انتظار داریم برند چری بزودی محصولات متنوعی را در بازار جهانی عرضه دارد. این کمپانی چینی تاکنون مدل‌هایی را در بازار کشورمان با همکاری مدیران خودرو عرضه کرده که بسیاری موردتوجه قرار گرفت، از جمله باید به چری تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو و برخی دیگر.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید