کراس اوور جدید داچیا داستر 2022 معرفی شد

    کد خبر :821472

شرکت داچیا یکی از شرکای رنو بوده که همیشه در همکاری با یکدیگر محصولاتی را روانه بازار می‌کنند. از جمله آنها باید به کراس اوور اقتصادی داستر اشاره کرد که به تازگی داچیا نسخه 2022 آن را معرفی کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– کراس‌اور موفق ساخت داچیا یعنی داستر، وارد فیس‌­لیفت میان­‌دوره­‌ای شده و با تغییراتی در بدنه و فضای کابین به استقبال خریداران می‌­رود. داچیا قصد دارد فروش داستر 2022 را از ماه سپتامبر در اروپا آغاز کند. قرار است لوگوی جدید این برند از نیمه دوم سال آینده میلادی روی تمام محصولات از جمله داچیا نصب شود. برنامه دیگر آن‌ها برای آینده عرضه مدل‌های اسپرینگ و بیگستر است، تا تنوع شاسی­‌بلندهای داچیا افزایش پیدا کند.

رنگ جدید نارنجی آریزونا، طرح Y شکل چراغ‌های LED دی‌لایت و چراغ نورپایین مجزا (همچون نسل سوم لوگان و ساندرو)، طرح جدید سپر عقب و جزئیات کرومی روی جلوپنجره، مهمترین تغییرات ظاهری داچیا داستر 2022 است.

داستر جدید نخستین محصول داچیا است، که به چراغ‌های راهنما LED مجهز شده است. رینگ‌های جدید 16 و 17 اینچی این خودرو نیز در تونل باد آزمایش شده و به لطف آیرودنیامیک بهتر، باعث کاهش تولید 5.8 گرم CO2 کمتر می‌شود.

سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با نمایشگر لمسی 8 اینچی با پشتیبانی از مسیریاب و ارتباط بی‌سیم اندروید اتو و اپل کارپلی، یک نمایشگر جداگانه برای نمایش قابلیت­‌های مختلف سامانه 4×4، فرم جدید پشت­‌سری­‌ها، روکش متفاوت صندلی­‌ها، افزایش عرض زیرآرنجی با فضای 1.1 لیتری و دو پورت USB، تغییراتی است که در فضای کابین داچیا داستر 2022 اتفاق افتاده است.

مهمترین تحول فنی در مدل جدید داستر را باید نصب جعبه‌دنده شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک دانست، که البته تنها برای نسخه دیفرانسیل-جلو مجهز به پیشرانه درون‌­سوز با 150 اسب‌­بخار قدرت قابل سفارش است.

در صورت سفارش همین پیشرانه با سامانه چهارچرخ محرک، جعبه‌دنده از نوع شش سرعته دستی خواهد بود. دو نسخه پیشرانه TCe با قدرت‌های 90 یا 130 اسب‌­بخار نیز به همین جعبه‌دنده متصل می‌­شوند درحالی‌که پیشرانه دیزل dCi با 115 اسب­‌بخار قدرت هم در دو نسخه تک یا دو دیفرانسیل با همین جعبه‌دنده قابل انتخاب است.

درباره احتمال تولید نسخه هیبرید از داستر فعلاً خبری در دسترس نیست، اما نسخه ECO-G 100 از این خودرو با مخزن 50 لیتری LPG (گاز مایع) در محل چرخ زاپاس هم قابل خرید است، که نسبت به نسخه درون­‌سوز، 9.5 درصد آلاینده دی‌­اکسید کربن کمتری تولید می­‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید