کدخدایی: از برگزاری رفراندوم درباره پالرمو و CFT هراسی نداریم

  • سیاسی
  • شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۴۴
    کد خبر :499242
رفراندوم

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: این هفته جلسات فوق‌العاده‌ای برای بررسی لایحه بودجه 98 در شورای نگهبان تشکیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم این هفته درباره بودجه سال آینده اعلام‌نظر کنیم.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری ها، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشستی خبری به بیان آخرین مصوبات شورای نگهبان پرداخت و اظهار داشت: طرح دوفوریتی اصلاح ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و همچنین لایحه ادغام شرکت‌ها و تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و به تأیید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: همچنین طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف نیز مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و به تأیید شورای نگهبان رسید؛ لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما با ایراداتی مواجه شد که برای اصلاح مجدداً به مجلس ارجاع داده شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین تصریح کرد: لایحه حفاظت از خاک نیز در جلسه 10 بهمن ماه 97 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد که این ایرادات در دو بند به مجلس اعلام شد؛ طرح اصلاح قانون بودجه 97 کل کشور نیز در جلسه 24 بهمن 97 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده، همچنان ایراد قبلی شورای نگهبان در این طرح کماکان به قوت خود باقی است؛ طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب 30 دی ماه 97 مجلس نیز در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما مورد ایراد شورای نگهبان واقع شد و ایرادات به مجلس ارجاع داده شد تا اصلاحات لازم انجام شود.

کدخدایی با بیان اینکه لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل متحد درباره تأسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا پس از بررسی مورد ایراد شورای نگهبان واقع شد، تصریح کرد: هفته گذشته فرصت نشد به جز مباحث کلیات بودجه، جزئیات بودجه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، پیش‌بینی‌ها این است که این هفته جلسات فوق‌العاده‌ای برای بررسی بودجه 98 داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم این هفته در مورد لایحه بودجه 98 اعلام‌نظر کنیم.

کدخدایی: از برگزاری رفراندوم هراسی نداریم
سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به پیشنهاد برخی چهره‌های سیاسی برای برگزاری همه‌پرسی و رفراندوم درباره تصویب لوایح پالرمو و CFT، اظهار کرد: از رفراندوم هراسی نداریم درباره این دو لایحه، اما نهادها باید نظر خود را اعلام کنند و این موضوع در مجمع در حال بررسی است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در واکنش به اظهارات اخیر روند بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: من هم صحبت‌های رییس‌جمهوری را شنیدم. هر دو لایحه پالرمو و سی‌اف‌تی به دلیل اختلافات به مجمع ارسال شد.

وی همچنین در واکنش به پیشنهاد برخی چهره‌های سیاسی برای برگزاری همه‌پرسی و رفراندوم درباره تصویب لوایح پالرمو و CFT، اظهار کرد: از رفراندوم هراسی نداریم درباره این دو لایحه، اما نهادها باید نظر خود را اعلام کنند و این موضوع در مجمع در حال بررسی است.

کدخدایی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سرنوشت لایحه جامع انتخابات که در مجلس در حال بررسی است و اینکه شورای نگهبان چه موضعی نسبت به آن دارد، تصریح کرد: منتظریم لایحه جامع انتخابات در مجلس بررسی شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: در لایحه جامع انتخابات مشورتی با شورای نگهبان انجام شده است، منتظریم که در مجلس بررسی شود و ببینیم نتیجه نهایی چیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید