کدام فیلم پرفروش ترین فیلم هفته شد؟

    کد خبر :894984

فیلم موقعیت مهدی که توانست سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند، در سه روز اخیر به فروش 15 هزار و 100 عدد بلیت دست یافته که باتوجه به ظرفیت 75 درصدی سینما رقم قابل قبولی است.

 آمار سامانه سمفا، از فروش نزدیک 600 میلیونی 3 فیلم سینمایی موقعیت مهدی، گل به خودی و قدغن، حکایت دارند.

فیلم “موقعیت مِهدی” ساخته هادی حجازی‌فر، با اختیار داشتن 138 سالن‌ و 1 هزار و 246 سانس، توانست به فروش 528 میلیون تومان برسد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم جدید در هفته قبل را به خود اختصاص دهد، این فیلم که سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد، توانست نظر عموم منتقدان و مردم را به خود جلب کند، این فیلم توانسته در سه روز اخیر به فروش 15 هزار و 100 عدد بلیت دست یابد که باتوجه به ظرفیت 75 درصدی سینما رقم قابل قبولی است.

فیلم قدغن نیز با در اختیار داشتن 89 سالن و 252 سانس، 49 میلیون تومان و گل به خودی نیز با 58 سالن و 142 سانس، توانسته 28 میلیون تومان فروش کند، براساس آئین‌نامه نظام اکران، شورای صنفی نمایش باید هر فصل حتما یک فیلم کودک و نوجوان را اکران کند که این اتفاق در نهایت با حضور فیلم “گل به خودی”حاصل شد. اما باید منتظر ماند و دید که آیا عزم جدی برای ادامه حضور این فیلم توسط شورای صنفی نمایش دیده می شود یا خیر.

قرار است در این هفته نیز فیلم‌های روز صفر، شادروان، سگ بند و مرد بازنده به سبد اکران اضافه شوند و با توجه به تقسیم شدن میزان سانس‌ها و سالن‌های موجود میان فیلم‌ها، امکان دارد چنانچه فیلم‌های گل به خودی و قدغن نتوانند به فروش بالایی دست پیدا کنند در نهایت همین تعداد کم سانس و سالن را در اختیار داشته باشند که با این شرایط فروش پایین آنها ادامه دارخواهد بود.

طبق آئین نامه اکران مصوب سال جاری، سرگروه‌های سینماها باید فیلم‌هایی را که اکران آن را بر عهده دارند در سینمای خود حداقل 5 سانس نمایش دهند که آخرین سانس آن از ساعت 21 به بعد است در شرایط فعلی این قانون نسبت به 3 فیلم در حال اکران به اجرا درآمده است اما دو فیلم کم فروش که به آن اشاره شد، غیر از سانس آخر آن ها که پس از ساعت 21 و در بازه زمانی پرفروش است  سانس‌های دیگر آن در ساعات کم رونق مثل ظهر و عصر قرار دارد و سانس‌های پرفروش به فیلم‌های دیگر مربوط می شود. این مسئله همواره در فروش پایین فیلم‌ها خسارات زیادی به بار آورده است، این در شرایطی است که در سانس های پر فروش فیلم کودک می‌تواند پذیرای بچه‌ها به‌همراه والدین خود باشد که همراهی پدر و مادرها با فرزندان می‌تواند مخاطبین فیلم در سینما را افزایش دهد.

گرچه در گذشته، فیلم‌های کودک و نوجوان با اکران‌های ضعیفی همراه بوده و در نتیجه پس از گذشت 2 هفته و عدم پرکردن کف فروش از اکران خارج می‌شدند. چیزی که به نظر می‌رسد درباره فیلم کودک تازه اکرانی نیز صدق خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید