کاهش 460 کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه

    کد خبر :826343

هم اکنون دریاچه ارومیه سه هزار و 129 کیلومترمربع وسعت دارد که با کاهش 460 کیلومتری نسبت به مشابه سال گذشته مواجه است چون در سال گذشته وسعت آن به سه هزار و 589 کیلومترمربع رسیده بود.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون دریاچه ارومیه سه هزار و ۱۲۹ کیلومترمربع وسعت دارد که با کاهش ۴۶۰ کیلومتری نسبت به مشابه سال گذشته مواجه است.

فرهاد سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه 1271.02 است که نسبت به مشابه سال گذشته که 1271.62 بود کاهش را نشان می‌دهد.

وی از کاهش وسعت دریاچه ارومیه خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون دریاچه ارومیه سه هزار و 129 کیلومترمربع وسعت دارد که با کاهش 460 کیلومتری نسبت به مشابه سال گذشته مواجه است چون در سال گذشته وسعت آن به سه هزار و 589 کیلومترمربع رسیده بود.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به حجم سه میلیارد و 92 میلیون مترمکعبی دریاچه ارومیه گفت: این در حالی است که حجم دریاچه در مشابه سال گذشته پنج میلیارد و 94 میلیون مترمکعب بوده و نشان دهنده کاهش دو میلیارد و دو میلون مترمکعبی است.

وی افزود: دریاچه ارومیه در درازمدت دارای تراز 1274.70 متری، وسعت چهار هزار و 769 کیلومترمربعی و نیز حجم 18 میلیارد و 18 میلیون مترمکعبی بوده است.

وی بیان کرد: هم اکنون برخی طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در حال انجام بوده و به زودی پروژه‌های بزرگ نجات دریاچه ارومیه مانند تونل انتقال آب و دو تصفیه خانه، به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید