کاهش ۹ هزار متری دید در کرمانشاه بر اثر گرد و غبار شدید

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۱۴
    کد خبر :713444

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهناز حق‌پرست در خصوص آخرین وضعیت جوی استان کرمانشاه، اظهار داشت: هوای استان تحت تاثیر موج ناپایداری، امروز نیمه‌ابری در پاره‌ای از نقاط به‌ویژه در مناطق غربی و شمال‌غربی استان غبارآلود در بعضی از ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید و احتمالا رگبار خفیف و پراکنده باران همراه خواهد بود.

وی با اشاره به وجود پدیده گرد و غبار در شهرستان‌های مرزی استان، گفت: در حال حاضر میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین به دلیل گرد و غبار ۲۰۰ متر و در سرپل‌ذهاب ۲ هزار متر است، اما در کرمانشاه دامنه دید کاملا طبیعی و بیش از ۹ هزار متر است هر چند یک‌هزار متر کمتر از حالت طبیعی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: از فردا دوشنبه تا پایان هفته، جوی نسبتا پایداری در جو استان مستقر می‌شود و طی این مدت پدیده خاصی برای سطح استان نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: از لحاظ وضعیت دمایی تا روز سه‌شنبه به طور نسبی دمای هوا کاهش خواهد یافت، ولی از روز چهارشنبه تا روز جمعه شاهد افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

حق‌پرست با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای کرمانشاه بین حداقل ۱۷ و حداکثر ۲۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است، اضافه کرد: در این بازده زمانی سومار با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرمترین و بخش کوزران با کمینه دمای هفت درجه سانتیگراد به‌عنوان خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید