کاهش ۴۵ درصدی ترددهای بین استانی

    کد خبر :837879

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از کاهش ۴۵ درصدی تردد بین استانی خودرو‌ها در ایام محرم امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.د چراکه مصوبه اخیری که به پلیس ابلاغ شده شامل منع تردد است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: گزارش‌های دریافتی از نقاط مختلف اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو‌ها در استان‌های قرمز و نارنجی حکایت از همکاری مردم و کاهش تردد‌ها داشته است.

او افزود: از مردم به دلیل همکاری با پلیس و رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر زنجیره شیوع ویروس کرونا شکسته شود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: آمار روزانه تردد‌ها به صورت روزانه بررسی می‌شود و این آمار مدام در حال تغییر است، اما اکنون شاهد کاهش متوسط میزان تردد نسبت به ایام محرم سال گذشته بودیم، در محور‌های اصلی میزان تردد‌ها در آزادراه تهران ـ قم ۷۰، اصفهان ۶۰ و میانگین محور‌های جاده‌های شمالی کشور از جمله رشت ـ قزوین، هراز، فیروزکوه و آزادراه چالوس ۶۷ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی بیان کرد: البته در این مدت برخی تخلفات توسط برخی رانندگان که توجهی به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی نداشته‌اند، توسط دوربین و عوامل پلیس ثبت شده است، اما اصل اجرای این طرح مبنی بر مممنوعیت تردد بین استانی بوده که در صورت تردد در جاده‌ها و نقاط اجرای طرح به خودرو‌های غیر مجاز اجازه حرکت داده نشده و نقاط مبدا بازگردانده شده‌اند.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه تردد‌های بین استانی جزء این طرح نمی‌شود، گفت: تردد بین استانی در تهران و البرز نیز بلامانع است و همچنان تردد اتوبوس، کامیون و وانت‌های حمل بار، کالا و مسافر نیز مجاز است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا با یادآوری اینکه ورود و خروج به هر یک از شهر‌های ممنوعه به ترتیب یک میلیون (شهر‌های قرمز) و ۵۰۰ هزار تومان (شهر‌های نارنجی) جریمه دارد، تاکید کرد: اکنون ورود و خروج به ۳۵۹ شهر قرمز و همچنین شهر‌های نارنجی ممنوع است.

به گفته او، ماموران پلیس راهور در ۳۷۴ مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها مستقر هستند و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از تردد‌ها جلوگیری می‌کنند. رانندگانی که در پشت گیت‌های ورودی و خروجی حضور پیدا می‌کنند، بدانند که راه مسدود است و پلیس از ادامه سفر آن‌ها جلوگیری می‌کن

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید