کاهش ۱۳۰ میلیارد دلاری ارزش بازار رمزارزها

    کد خبر :882710
کاهش ۱۳۰ میلیارد دلاری ارزش بازار رمزارزها

در روزهای گذشته بازار جهانی ارزهای مجازی شاهد افت سنگین ارزش بوده که یکی از دلایل اصلی آن بالا گرفتن جو تنش‌ها حداقل در سطح رسانه‌ای در غرب بین روسیه و اوکراین بوده است.

بیت کوین به عنوان اصلی‌ترین ارز مجازی بازار جهانی ارزهای دیجیتال در معاملات روز گذشته تا نزدیک ۳۳ هزار دلار سقوط کرد و اتریوم هم ۹.۳ درصد نسبت به روز قبل از آن ریخت و به قیمت ۲۲۰۹ دلار رسید.

در واقع قیمت هر دو این ارز مجازی نسبت به بیشینه آنها در ماه نوامبر نزدیک به ۵۰ درصد سقوط کرده است.

این سقوط قیمت ارزهای مجازی باعث شده تا تنها در معاملات روز گذشته ۱۳۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال جهان به باد برود.

اوضاع بورس‌های بین‌المللی هم در معاملات دیروز خیلی خوب نبود؛ چراکه بدترین هفته خود از ماه مارس سال ۲۰۲۰ تاکنون را به ثبت رساندند.

دارایی‌های پرریسک نظیر سهام شرکت‌های فناوری و ارزهای دیجیتال به دلیل بالا گرفتن تنش بین روسیه و اوکراین حداقل در سطح رسانه‌های غربی افت سنگینی را تجربه کرده است.

از سوی دیگر سرمایه‌گذاران بازار ارزهای مجازی نگران اعمال قوانین محدود کننده بیشتر از سوی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در معاملات و فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی هستند. به عنوان مثال هفته گذشته بانک مرکزی روسیه پیشنهاد داد تا استفاده و استخراج ارزهای مجازی در این کشور ممنوع شود. سال گذشته هم مقامات چینی استخراج ارزهای مجازی در برخی از استان‌های این کشور را ممنوع کرده و به شدت دست به سرکوب این فعالیت‌ها زدند.

به گزارش فارس، ویجی عیار، کارشناس بازار ارزهای مجازی گفته است: با توجه به طبیعت دارایی‌های مجازی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با شدت بیشتری در حال واکنش به اوضاع کنونی هستند و به احتمال زیاد ما قیمت‌های ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار را برای بیت کوین خواهیم دید.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    کاهش ۱۳۰ میلیارد دلاری ارزش بازار رمزارزها
    روش جدید درامدزایی یهودی ها لوووووووووووول

دیدگاهتان را بنویسید