کاهش میزان چربی کبد با رژیم غذایی مناسب

    کد خبر :633500

متخصص تغذیه گفت: با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن، میزان چربی کبد کاهش پیدا می‌کند.

 

معصومه مرادی متخصص تغذیه درباره مصرف روغن‌های حیوانی توضیح داد: اسیدهای چرب این نوع روغن‌ها اشباع هستند و مصرف آنها باید به حداقل برسد؛ به دلیل اینکه گوشت مصرفی روزانه ما نیز به اندازه کافی چربی اشباع دارد.

 

وی با بیان اینکه در رژیم‌های غذایی کاهش وزن در هفته اول بیشتر احساس می‌شود، گفت: حذف مصرف غذاهای پرکالری یکی از دلایل این موضوع است و این میزان کاهش وزن در هفته اول دوره رژیم، برای افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

مرادی افزود: یک کیلو کاهش وزن در طول هفته طبیعی است. یکی از عوارض کاهش وزن یبوست بوده و ممکن است فرد در طول دوره رژیم با این مشکل مواجه شود؛ مصرف سبزی‌ها در رژیم غذایی باید در نظر گرفته شود و وقتی سبزی زیاد مصرف شود باید نوشیدن آب نیز به اندازه کافی صورت گیرد تا یبوست رفع شود.

 

متخصص تغذیه درخصوص رژیم غذایی برای افرادی که تیروئید کم کار دارند، گفت: این افراد سبزی‌هایی که دارای مواد گواتروژن هستند مانند کلم سفید را باید کمتر مصرف کنند.

 

به گزارش فارس ،وی در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر رژیم غذایی بر رفع کبد چرب گفت: کبد چرب به مرور زمان بر اثر مصرف ناصحیح غذا ها رخ می‌دهد و درمان دارویی برای کبد چرب وجود ندارد؛ استفاده از یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند، به طوری که تجربیات ما نشان می‌دهد با کاهش وزن، میزان چربی کبد نیز کاهش پیدا می‌کند و این بیماران باید به این موضوع توجه داشته باشند.

 

مرادی گفت: مصرف دمنوش‌ها تاثیر زیادی بر درمان کبد چرب ندارد و باید در کنار رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرند. دمنوش‌ها باعث می‌شوند آنتی اکسیدان‌ها را به بدن برسند اما اثر چندانی بر کاهش وزن ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید