کاهش فاصله بانک‌ها با استانداردهای جهانی

    کد خبر :279353

مدیرعامل بانک سپه، کاهش فاصله با استانداردهای روز دنیا و برقراری روابط بانکی را دو دستاورد برجام برای سیستم بانکی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا؛ چقازردی، مدیرعامل بانک سپه درباره روابط بانکی ایران پس از برجام اظهارداشت: به هنگام اجرای توافقنامه برجام سیستم بانکی با دو نکته اصلی از جمله دوری از استانداردهای روز دنیا و عدم ارتباط با عرصه بین‌الملل مواجه بود.

چقازردی گفت: با گذشت چند سال از تحریمهای سیستم بانکی از سوی برخی کشورها، سیستم بانکی ما از استانداردهای روز دنیا مثل افزایش سرمایه، FATF و … فاصله داشت که با تلاش بانک مرکزی سیستم بانکی توانست به سرعت خود را به این استانداردها نزدیک کند. البته همچنان برخی فاصله‌ها در این زمینه وجود دارد که بزودی با تلاش بانک مرکزی و نظام بانکی کشور رفع و همگام سازی خواهد شد.

مدیرعامل بانک سپه نکته دوم را روابط با بانک های بزرگ دنیا عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به برخی شرایط و تحریم ها، برخی بانک های بزرگ دنیا برای برقراری ارتباط با سیستم بانکی ایران احتیاط هایی داشتند.

چقازردی افرود: البته برخی بانک های کوچک و محلی ارتباط خوبی با سیستم بانکی ایران برقرار کرده اند که بررسی آمار روابط کارگزاری و فعالیت های ارزی نشان می دهد که ایران تا حد امکان توانسته فعالیت خوبی در این زمینه داشته باشد.

به گفته مدیرعامل بانک سپه، همچنان بانک های بزرگ به دلایلی با ایران فعالیتی ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید