کاهش خفیف شاخص بورس تهران

    کد خبر :1020628
کاهش خفیف شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاهش اما کم‌جان قرار گرفت بدون اینکه شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن 977 واحد به رقم 2 میلیون 122 هزار و 651 واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن بورس با رشد 778 واحد به رقم 715 هزار و 443 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 457 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 6.3 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 365 هزار معامله و به ارزش 4 هزار و 385 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ارزش نسبت به روز قبل 0.5 درصد عقب نشستند اما این دو شاخص با معیار هموزن 0.11 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور به میزان 0.8 درصد و شاخص بازار اول بورس 0.9 درصد کاهش یافتند. شاخص بازار دوم بورس هم که مربوط به معاملات بلوکی و عمده است بدون تغییر باقی ماند.

امروز نمادهای بهمن دیزل، ایران‌خودرو و سرمایه‌گذاری صادرات تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک ملت و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص فرابورس با 7 واحد افزایش به رقم 26 هزار و 427 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس یک میلیون و 451 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس 449 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 5.5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 194 هزار فقره معامله و به ارزش 210 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز عملیات بازار باز در فرابورس انجام شد که طی آن 2.2 میلیارد اوراق دولت در قالب 33 نوبت معامله و به ارزش بیش از 206 هزار میلیارد تومان بین بانک‌ها دست به دست شد که صرفا ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس 0.3 درصد تقویت شدند اما این دو شاخص با معیار هموزن 0.46 درصد تقویت شدند. شاخص بازار اول فرابورس 0.18 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس 0.1 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین، ایران خودرو دیزل، بیمه کوثر، گلدایران و برق گیلان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مالی سپهر صادرات و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

به گزارش فارس، بازار سرمایه اگر بتواند اعتماد مردم را جلب کند سرمایه‌های خرد مردمی جمع‌آوری و تجهیز می‌شود و می‌تواند صرف اجرای پروژه‌های توسعه در شرکت‌های بزرگ شود که عامل مهمی در ایجاد اشتغال و تولید در کشور خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید