معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست:

کاهش تولید زباله از نصب دستگاه زباله‌سوز مهمتر است

    کد خبر :236237

معاون آموزش وپژوهش سازمان محیط زیست کشورامروز گفت:کاهش تولید زباله در گیلان از نصب دستگاه زباله سوز مهمتر است.

به گزارش ایسنا کاوه مدنی در صحن علنی شورای اسلامی رشت گفت:پر باران بودن به معنای نداشتن مشکل محیط زیست یک استان نیست و سازمان محیط زیست کشور درمورد پسماند گیلان دغدغه جدی دارد.

معاون آموزش و پژوهش محیط زیست کشور ادامه داد:متاسفانه از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات زیست محیطی گیلان استفاده نشده است. توسعه یافتگی به ساخت بناهای زیبا نیست بلکه به داشتن محیط زیست سالم است.

کاوه مدنی تصریح کرد:باید وضعیت محیط زیست به خصوص وضعیت پسماند را بهتر کرد و شورا و شهرداری هم باید فعالیت بیشتری در ارتقای جایگاه محیط زیست انجام دهند.

مدنی خاطر نشان کرد: از خودمان شروع کنیم و از خود بپرسیم برای حل مشکل پسماند چه کرده‌ایم و چه کاری می‌توان انجام داد.

معاون محیط زیست کشور تاکید کرد: کاهش تولید پسماند از نصب زباله سوز مهم‌تر است. گیلانی‌ها تولید زباله زیادی دارند و باید آموزش‌ها را گسترده کنیم تا کاهش تولید زباله داشته باشیم.

مدنی با بیان اینکه سمن‌ها افتخار محیط زیست هستند و کم کاری دولتی‌ها را جبران می کنند،گفت: امروز باید برای جمع‌آوری زباله همه را دعوت کنیم و به جای سنگ‌های بزرگ به دنبال سنگریزه‌ها باشیم تا بتوانیم مشکلات را پله پله حل کنیم.

وی تاکید کرد: بطری های آب معدنی از مهمترین پسماندها هستند.

مدنی خاطرنشان کرد: بهبود معیشت مردم دغدغه شورا است،واضح است که گردشگری وضعیت معیشتی مردم استان را ارتقا می دهد و توسعه گردشگری در گرو داشتن محیط زیست پاک و سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید