کاندیدای ایده آل آیت الله مصباح، احمدی نژاد ۸۴ است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۸:۴۴
    کد خبر :462208

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: اینکه آقای مصباح از مرحله و باور سابق خود که در آن رای و دموکراسی معنا ندارد امروز به این ادبیات و گفتمان رسیدند که صحبت از رأی و انتخابات نسبی می کنند، گام بسیار بزرگی است.

ناصری در گفت و گو باانتخاب درباره اظهارات اخیر آیت الله مصباح که گفته بود برای آینده انقلاب، با برنامه دقیق نیروسازی نکرده ایم و چاره ای نیست، باید فردی انتخاب کنیم که ایده آل نیست» گفت: اینکه آقای مصباح از مرحله و باور سابق خود که در آن رای و دموکراسی معنا ندارد امروز به این ادبیات و گفتمان رسیدند که صحبت از رأی و انتخابات نسبی می کنند و به این نتیجه رسیده اند که بخاطر نبود یک نیروی ایده آل، به یک نیروی نسبی توجه کنند گام بسیار بزرگی است.

او ادامه داد: آقای مصباح کسی بوده که به هیچ وجه برای صندوق رأی، انتخابات و دموکراسی ارزشی قائل نبود اما امروز به این باور رسیده و این موضوع جای خوشحالی دارد.

ناصری افزود: البته طبیعی است که در هر نظام سیاسی و جامعه مدنی، انسان صد درصد آرمانی و ایده آل تحت هیچ شرایطی و در هیچ کجای جهان پیدا نشده است؛ اصلا فلسفه وجودی صندوق رأی این است که افراد و مردم افراد را با هم مقایسه کنند و بنا به تشخیص خودشان، بهترین را از میان آنها انتخاب کنند.

این تحلیلگر اصلاح طلب ادامه داد: آقای مصباح یکی از تئوریسین ها و چهره های ضد اصلاحات بوده اما در سالهای اخیر حتی بخشی از اصولگرایان هم به ایشان پشت کرده اند؛ یعنی ایشان دیگر آن موقعیتی را که در دهه هفتاد برایشان وجود داشت، در اختیار ندارند.

او افزود: باور بنده این است که انتخابات 1400 یعنی انتخابات دوره ی بعدی ریاست جمهوری با توجه به شرایط اجتماعی و بحران های شدید ملی و بین‌المللی، انتخابات بسیار ویژه و متفاوتی نسبت به همه انتخابات چهل ساله گذشته خواهد بود. بخش اعظمی از جامعه از جریانات سیاسی و از گفتمان های سیاسی متعارف گذشته تا حدود زیادی عبور کرده اند و حتما انتخابات 1400 بسیار سخت و غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

ناصری افزود: آقای مصباح هم طبیعتاً بر اساس سلائق و وابستگی های فکری خود سراغ اشخاصی از احمدی نژاد سال 84 یا آقای جلیلی یا آقای لنکرانی خواهند رفت و ایده آل برای آقای مصباح همین جماعتی است که اسم بردم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید