کانادا یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل

    کد خبر :739734

تحصیل در کانادا

کانادا را می توان یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در خارج از کشور دانست. امکان تحصیل در مدارس، کالج ها و دانشگاه های کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد. این تنوع در مراکز آموزشی، کیفیت بالا در آموزش و امکان تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی سبب شده است که این کشور برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور محبوب باشد.

دانش آموزان می توانند در مدارس کانادا تحصیل کنند. بهترین سن برای تحصیل در مدارس کانادا بین 12 تا 18 سال است. زبان تحصیل در مدارس عموما انگلیسی است، اما چند زبان دیگر از جمله فرانسوی نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود. کانادا مدارس بین المللی سطح بالایی دارد که می توانند راه ورود به دانشگاه های برتر دنیا باشند. هزینه تحصیل در کانادا برای دانش آموزان بین 35 تا 50 هزار دلار کانادا در سال است. مدارس با توجه به امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهند، شهریه های متفاوتی دارند.

یکی از دوره های پرطرفدار در کانادا دوره های تحصیل به همراه کار (Co-op) است. این دوره ها عموما یک یا دو ساله هستند. در نیمه ابتدایی دوره دانشجویان مباحث درسی را آموزش می بینند و در دوره دوم به کار آموزی می پردازند. در دوره کارآموزی به کارآموزان حقوق نیز پرداخت می شود. در صورتی که شخص بتواند پیش از پایان دوره از کارفرمایی در کانادا پیشنهاد بگیرد می تواند اقامت کاری این کشور را کسب کند. این روش تحصیل در کانادا برای افرادی مناسب است که تمایل دارند پس از یک دوره آموزشی کوتاه به سرعت وارد بازار کار شوند.

دانشجویان بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند. تحصیل در کانادا عموما به زبان انگلیسی می باشد و شما باید مدرک زبان آیلتس ارائه دهید. دانشگاه ها سطح زبان مورد نیاز برای پذیرش را اعلام می کنند و معمولا در مقطع لیسانس آیلتس 6 و در مقطع فوق لیسانس آیلتس 6.5 مورد نیاز است.

هزینه تحصیل در کانادا شامل در بخش شهریه و هزینه زندگی دانشجویی می باشد. شهریه دانشگاه ها با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی بین 15 تا 30 هزار دلار کانادا در سال است. هزینه زندگی در کانادا نیز بین 10 تا 12 هزار دلار کانادا در سال می باشد. متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید نشان دهند که هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کانادا را در حساب بانکی خود دارند. پس از پایان تحصیلات بین 9 ماه تا 3 سال به فارغ التحصیلان دانشگاه اجازه داده می شود تا در کانادا اقامت داشته باشند و به جستجوی کار بپردازند.

تحصیل در دانمارک

دانمارک یکی از کشور های نوردیک است که از 443 جزیره تشکیل شده است. این کشور عضو اتحادیه اروپا، حوزه شینگن و اتحادیه اقتصادی اروپا می باشد. در رده بندی های جهانی از نظر کیفیت زندگی در رفاه اجتماعی، دانمارک هر ساله رتبه های بالایی کسب می کند. این کشور توانسته است در زمینه هایی مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی و برخورداری از حکومت دموکرات رتبه های جهانی بالایی کسب نماید. این سطح کیفیت از زندگی و آموزش سبب شده است که این کشور مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گیرد.

برای تحصیل در دانمارک باید به یکی از زبان های انگلیسی، دانمارکی یا آلمانی تسلط داشته باشید. از شناخته ترین دانشگاه های دانمارک می توان به دانشگاه های آلبورگ، اهروش، دانمارک جنوبی، دانشکده بازرگانی کپنهاگ، دانشگاه فنی مهندسی دانمارک و راسسیلد نام برد. شهریه دانشگاه های دانمارک در مقطع لیسانس بین 7،000 تا 14،000 یورو در سال است. برای تحصیل در دانمارک در مقطع فوق لیسانس این شهریه بین 10،000 تا 36،000 یورو در سال می باشد. در مقطع دکترا دانشجویان با ارائه رزومه مناسب می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند و هزینه های زندگی و تحصیل در دانمارک را پوشش دهند.

هزینه زندگی و تحصیل در دانمارک در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. به طور میانگین هزینه اجاره خانه در دانمارک بین 300 تا 500 یورو در ماه است. سایر هزینه های زندگی از قبیل مواد غذایی، بیمه درمانی و حمل و نقل نیز حدود 300 یورو در ماه است. به طور مثال کپنهاگ گران ترین شهر دانمارک است و دانشجویان به طور میانگین 1200 یورو در ماه در این شهر هزینه دارند.

تحصیل در فنلاند

فنلاند از کشورهای اسکاندیناوی است که به کشور هزار جزیره معروف است. دانشگاه های فنلاند و سیستم آموزشی این کشور جز بهترین ها در اروپا می باشد. تحصیل در فنلاند معمولاً به زبان فنلاندی، سوئدی یا انگلیسی امکان پذیر است. هزینه تحصیل در فنلاند نسبت به بسیاری از کشورهای غیر رایگان در اروپا ارزان تر است.

در مقطع کارشناسی شهریه دانشگاه ها بین 8 تا 10 هزار یورو در سال است. امکان تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان وجود دارد، هر چند ارائه مدرک زبان شانس پذیرش شما را بالاتر می برد. در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر نیز دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند اما اگر زبان فنلاندی را بیاموزند می توانند در شهریه تخفیف قابل توجهی بگیرند. زبان فنلاندی به دانشجویان بین المللی به صورت رایگان آموزش داده می شود.

متقاضیان تحصیل در فنلاند پس از پایان تحصیلات خود می توانند به مدت یک سال در این کشور اقامت داشته باشند و به جستجوی کار بپردازند. با توجه به نرخ بیکاری پایین در این کشور، فارغ التحصیلان شانس بسیار خوبی برای یافتن کار دارند. علاوه بر این بسیاری از دانشگاه ها کار پس از پایان تحصیلات را برای دانشجویان تضمین می کنند و در کاریابی به فارغ التحصیلان کمک می کنند. در صورتی که فارغ التحصیلان بتوانند پس از پایان تحصیل در فنلاند، در این کشور استخدام شوند، اقامت کاری کسب می کنند. پس از 4 سال کار در فنلاند نیز امکان کسب اقامت دائم وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید