کامیون‌های وارداتی با نرخ فاکتور خرید ترخیص شوند

    کد خبر :867513
کامیون‌های وارداتی با نرخ فاکتور خرید ترخیص شوند

یک مقام مسئول در گمرک ایران به گمرکات اجرایی دستور داد تا کامیون های وارداتی را با نرخ های خریداری شده و مندرج در فاکتور ارزش گذاری و ترخیص کنند.

بهروز ایمانی مدیر کل دفتر ارزش گمرک ایران در بخشنامه‌ای به مدیران گمرکات اجرایی دستور داد تا ارزش خودروهای سنگین دست دوم وارداتی را بر اساس نرخ‌های اظهار شده و مندرج در فاکتور در هنگام خرید از مبدأ اعلام و پذیرش کنند.

این مقام مسئول در بخشنامه مذکور آورده: میزان ارزش مندرج در فاکتور و اسناد خرید ارائه شده (به شرط تشخیص متناسب بودن آن)، جهت تسویه ارزی ملاک عمل خواهد بود.

گمرک: اگر ارزش واقعی کامیون‌ها بیشتر از رقم خوداظهاری بود، واردکننده صرفاً جریمه می‌شود

مدیرکل دفتر ارزش گمرک در بخشنامه خود به مدیران گمرکات اجرایی اعلام کرده است:

«گمرکات ترخیص کننده، ارزش معاملاتی را در مقایسه با سوابق ترخیص مشابه (بر اساس برند، مدل، سال ساخت و کارکرد) بررسی کنند. چنانچه ارزش معاملاتی کامیون، به نظر و مستنداً نامتناسب باشد صرفاً بحث جریمه موضوع ماده ۱۰۸ قانون امور گمرکی مصداق پیدا می‌کند که در این زمینه نیز صاحب کالا یا نماینده قانونی وی می‌تواند درخواست بخشش جریمه کرده و پرونده امر به کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی ارسال شود.

اظهارنامه‌های غیر واقعی، مانع ترخیص نیستند

این مقام مسئول در گمرک ایران عنوان کرده است: شائبه بیش بود ارزش (بالاتر بودن ارزش خودروهای سنگین وارداتی نسبت به ارقام مندرج در اظهارنامه‌های واردکنندگان) مانع از ترخیص کامیون نبوده و لذا ترخیص کالا از این جهت بلامانع است.

ایران جیب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید