کارگر بودم و سختی‌ زندگی کارگری را می‌دانم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدوین برنامه ۱۰گانه برای رشد اشتغال و تولید گفت:افتخار می‌کنم که کارگرزاده بوده و خود نیز کارگر بوده‌ام و سختی‌های زندگی کارگری را به خوبی می‌دانم.

به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی امروز (جمعه ۸ اردیبهشت) در سخنرانی پیش از خطبه  نماز جمعه  تهران گفت: نیاز ایران امروز نیاز به برانگیختن درونی است و آنچه رهبری چند سالی است در مورد اقتصاد مقاومتی می‌گویند، بدین معنی است که کشور برای اینکه بتواند پرقدرت و با عظمت شود باید در یک فرصت محدود خود را نیرومند سازد و جامعه به یک جامعه تولید و اشتغال محور تبدیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در جامعه تولید محور، پول، پول نمی آورد و سفته بازی جایی ندارد، بلکه تولید و کارگر در آن شرافت دارند.

وی تاکید کرد:  امسال باید همه ارکان جامعه و سیاست و فرهنگ، تولید محور شوند و کرامت انسانی در آن ها اتفاق بیفتد.

این عضو کابینه دولت یازدهم ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد گفتمان اشتغال در کشور گفت: در چهار سالی که این گفتمان ایجاد شده است، بچه کارگر بودن حرمت پیدا کرده است و من خود افتخار می کنم که کارگر زاده بوده و خود نیز کارگر بوده‌ام و سختی‌های زندگی کارگری را به خوبی می دانم.

ربیعی در مورد کارهای صورت گرفته برای اقتصاد مقاومتی گفت: کمیته اشتغال ایجاد شده است و طرح قابل قبولی را دنبال می کنیم که در آن، سرمایه گذاری، رشد و اشتغال ایجاد می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین یک برنامه دهگانه به طور آزمایشی در چند استان کشور اجرا شده در آن برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید، مشوق های خوبی پیشنهاد شده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: همچنین طوری برنامه ریزی کرده ایم که مزد بر تورم پیشی گیرد، کارگران بیمه داشته باشند، حاشیه نشین ها فاقد دفترچه سلامت، تحت پوشش قرار گیرند و قدرت خرید افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید