کارگردان «ارثیه پدری» مستند جدید می سازد

    کد خبر :277427

مهدی نقویان در حال ساخت دومین مستند بلند خود با موضوع سلطنت پهلوی است.

مهدی نقویان، کارگردان مستند «در برابر طوفان» و«ارثیه پدری» گفت: دومین مستند من بعد از «ارثیه پدری» با موضوع پهلوی اول و دوم با عنوان «دربرابر طوفان2» در حال ساخت است.

مهدی نقویان درباره تفاوت مستند در حال تولید خود با قسمت اول آن گفت: در قسمت اول این مستند ما صرفاً حکومت محمدرضا را از ابتدا تا انقلاب اسلامی روایت می کردیم؛ اما در قسمت دوم آن، بخش های مختلف حکومت پهلوی اول و دوم مانند اقتصاد، سیاست خارجی، ارتش و … را به طور مجزا در هر قسمت روایت می‌کنیم.

این کارگردان درباره تفاوت تیم روایت و تحقیق نیز گفت: با توجه به تخصصی شدن هر موضوع به روایت و تحقیق بیشتری نیاز داشتیم که شاید بتوان گفت از بیست درصد تحقیقات سری اول استفاده کرده ایم.

کارگردان مستند «راز و رزم ملکه» درباره استفاده از آرشیو فیلم های بکر آن دوران در آخرین کار خود گفت: در این کار نیز سعی کرده ایم تصاویر بکر و دیده نشده ای از تاریخ پهلوی را استفاده کنیم که شاید درصد بسیار محدودی از آن با قسمت اول هم پوشانی داشته باشد.

وی باتوجه به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی درباره زمان نمایش این مستند گفت: سعی می‌کنیم مستند را تا پایان شهریور آماده کنیم و به تلویزیون تحویل دهیم؛ اما زمان پخش با توجه به ترافیک کارها در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بر عهده خود سیماست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید