کارنامه درخشان بیمه معلم در گیر و دار بحران کرونا

    کد خبر :879401

از جمله شرکت های قدیمی کشور در حوزه  بیمه باید به بیمه معلم اشاره کرد؛ شرکت بیمه ای که قریب به 27 سال است خدمات مالی و اعتباری خود را در اختیار مشتریان قرار داده و در همه این سال ها به ویژه یکی دو سال اخیر به توفیقات چشمگیری دست پیدا کرده است.

بیمه معلم که تحت عنوان اصلی شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری در سال ۱۳۷۳ با مشارکت نظام بانکی و به منظور توسعه فعالیتهای صادراتی و ارائه پوشش های بیمه های اعتباری در مقابل ریسکهای موجود، تأسیس شد، حالا با عنوان اختصاری بیمه معلم در جامعه شناخته می شود و همچنان با نهایت توان خود در حال خدمات رسانی به مردم ایران است.

شرکتی که به صورت رسمی در تیرماه سال ۱۳۸۶، نامش به «بیمه معلم» تغییر یافت و به تدریج دامنه فعالیت هایش را در کلیه رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی گسترش داد و هم اکنون در عرضه کلیه خدمات بیمه ای فعال است و شمار زیادی از هموطنان به ویژه فعالان اقتصادی کشور از محصولات و خدمات این شرکت بهره مند هستند.

این شرکت که در واقع در بازار بیمه کشور به عنوان قدیمی ترین شرکت بیمه خصوصی نیز شناخته می شود در همه سال و دهه های گذشته توانسته است به افتخارات فراوانی دست پیدا کند که در ادامه تنها به بخشی از آنها که در یکی دو سال اخیر رقم خورده است، اشاره می شود.

در یکی دو سال گذشته که کشور با بحران کرونا رو به رو شد و بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی به صورت جدی با مشکلات مالی مواجه شدند، این شرکت نه تنها مشکلات چندانی را تجربه نکرد، بلکه مصمم تر از گذشته در عمل به رسالت های مالی و اجتماعی خود ظاهر شد.

شرکتی که از آن سخن به میان است در حال حاضر توانسته است حساب پرتفوی خود را به بیش از 30,000 میلیارد ریال برساند و با این اررش پرتفوی در بین 10 شرکت برتر صنعت بیمه کشور قرار بگیرد.

بیمه معلم همچنین توانسته است سرمایه شرکتی خود را به بیش 4,200 میلیارد ریال برساند و در حال حاضر بیش از 30 سازمان بزرگ کشور با پرتفوی بالغ بر 100 میلیارد ریال را تحت پوشش بیمه ای خود قرار دهد.

شرکتی که از جمله سازمان های بزرگ طرف قراردادش می توان به وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد که به واسطه رضایت از خدمات ارائه شده، به همکاری خود با این شرکت بیمه ای ادامه می دهد و نیز یکی دیگر از سازمان های بزرگ طرف قراردادش شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران است که در حوزه بیمه کشتی های تجاری خود از خدمات بیمه معلم استفاده می کند؛ مجموعه قراردادهایی که به واسطه توانگری مالی بالای بیمه معلم به سطح یک و سابقه طولانی این بیمه پس از اخذ تأییدیه های نرخ از بیمه مرکزی ثبت شده و به قوت خود باقیست.

همانطور که اشاره شد در بحبوحه بحران کرونا در کشور و در حالی که بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی اسیر بحران های شدید به ویژه در حوزه مالی شدند، بیمه معلم موفق شد میزان سودآوری خود را افزایش دهد و شاهد رشد 6 برابری سود سال 99 نسبت به سال 98 باشد.

در دوران بحرانی کرونا بیمه معلم اقدام به پوشش بیمه کرونا در رشته بیمه های زندگی تا سقف 25 میلیون تومان بدون پرداخت حق بیمه اضافه کرد و نیز  پرداخت خسارت درمانی به بیش از 10 هزار بیمار کرونایی در سریع ترین زمان ممکن را در دستور کار خود قرار داد.

همچنین با پرداخت غرامت فوت در اثر کرونا به بیش از 1400 خانواده نشان داد در شرایط دشواری که بسیاری از هموطنان به واسطه از دست دادن عزیزانشان در غم و اندوه هستند، در مقام یک بیمه واقعی در کنار مردم حضور دارد و به کاهش آلام ایشان می اندیشد.

مجموعه تحولات و خدمات ارزشمندی که در کنار آن این بیمه توانست در کنار آن به  توسعه سبد محصولات بیمه ای خود به کلیه رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی دست پیدا کند و نیز با راه اندازی سامانه اعلام خسارت آنلاین مراجعات مشتریان در دوران شیوع کرونا را نیز کاهش دهد.

این البته همه موفقیت هایی که به رقم خوردن یک کارنامه درخشان برای بیمه معلم کمک کرده است، نیست و در کنار رسالت های حقوقی و مالی، مدیران این شرکت در عمل به رسالت های اجتماعی نیز تلاش کردند تا گوی سبقت را از دیگر رقبای بیمه ای خود بربایند.

به طور مثال در حادثه آتش سوزی کانکس معلمان در سال گذشته و در شهرستان دزفول استان خوزستان بیمه معلم پیشگام این بحران شد و به همین بهانه یک مدرسه مجهز در منطقه آتش سوزی احداث کرد.

همچنین در راستای کمک به عدالت آموزشی در دوران غیر حضوری شدن مدارس با اهدا تعداد قابل توجهی دستگاه تبلت به دانش آموزان مناطق محروم کشور  تلاش کرد تا حد امکان مشکلات این اقشار محروم جامعه را برای بهره مندی از فضای آموزشی آنلاین از بین ببرد.

در حادثه منجر به شهادت شهید علی لندی نوجوان فداکار اهل شهرستان ایذه استان خوزستان نیز بیمه معلم خود را متعهد کرد تا  3 برابر تعهد قرارداد به والدین شهید علی لندی غرامت بیمه ای پرداخت کند.

همچنین در حادثه ناگوار سرویس مدرسه در آذرماه سال جاری در استان کرمانشاه که به مرگ دو دانش آموز و مصدوم شدن چندین دانش آموز دیر منجر شد، بیمه معلم به سرعت نسبت به جبران خسارت دانش آموزان حادثه و خانواده قربانیان اقدام کرد.

شرکت بیمه ای که علی رغم حضور موثر و سازنده در نظام آموزشی و پرورشی کشور، همچنین در سال های اخیر در عرصه ورزش نیز حضور ماندگار و ارزشمندی داشته است و  ضمن افزایش ضریب نفوذ خود در بین اقشار و حوزه های مختلف توانست از ورزشکاران رشته کاراته و به صورت مشخص حمایت از سجاد گنج زاده- در المپیک توکیو در تصاحب سومین مدال طلای ایران در مسابقات المپیک نقش موثری داشته باشد.

مجموعه عملکرد و دستاوردهایی که البته همه دستاوردهای بیمه معلم در سال های اخیر نیست ولی در همین مقدار نیز از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار است و ما را مجاب می کند تا اینگونه بیان کنیم که این شرکت در گیر و دار بحران کرونا موفق شده است از خود یک کارنامه درخشان برجای گذاشته و به آینده های درخشان تر چشم بدوزد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید