کارخانه های تولید کننده و مرجع قیمت نبشی در ایران

    کد خبر :1055880

نبشی یکی از مقاطع پرمصرف موجود در بازار آهن است. این محصول در بسیاری از سازه های صنعتی و پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. البته علاوه بر پروژه های مختلف صنعتی و عمرانی، تهیه و ساخت بسیاری از وسایل ساده روزمره زندگی نیز کاربرد زیادی دارا است. نکته حائز اهمیت این است که در کشور ایران کوچک ترین محدودیتی در تولید نبشی وجود نداشته و خوشبختانه شرکت های زیادی  دست به تولید این مقطع پرکاربرد زدند.

شما می توانید قیمت انواع سایز نبشی را در سایت آهن باکس و از طریق لینک زیر مشاهده نمایید:

https://ahanbox.com/قیمت-نبشی/

نبشی چیست

نبشی ها مقاطعی فولادی می باشند که سطح مقطع آن ها از دو ظلع عمود بر هم تشکیل شده است. این آهن آلات را به دو روش نورد گرم و سرد تولید می کنند. بهتر است بدانید که وظیفه ی آن تنها اتصال بخش های مختلف سازه به یکدیگر نیست بلکه نقش اصلی آن ها یکنواخت کردن توزیع بار جهت جلوگیری از تخریب سازه می باشد.

برترین تولید کنندگان تولید نبشی در ایران

همانطور که اشاره کردیم کارخانجات بسیاری در حال تولید نبشی هستند که از لحاظ کیفیت، قیمت، فرآیند تولید و بسیاری از موارد با یکدیگر تفاوت دارند. زمانی که قصد دارید از کارخانه نبشی خریداری نمایید باید از مشخصات کارخانه و تولیدات آن، اطلاعات کافی داشته باشید. پس بهتر است پیش از خرید، هرکدام از برندها را مورد بررسی قرار داده و ویژگی ها را بسته به نیازتان سبک سنگین کنید.

♦ مجتمع فولاد ناب تبریز

♦ نورد آریان فولاد قزوین

♦ فولاد البرز ایرانیان (فایکو)

♦ ذوب آهن اصفهان

♦ فولاد کوهپایه

♦ پروفیل صنعت ماهان

♦ گروه صنعتی شکفته

♦ کارخانه ظهوریان مشهد

♦ کارخانه نورد فولاد تهران

♦ کارخانه فولاد سازان سپاهان

♦ نبشی جاوید بناب

♦ آریان فولاد

♦ سپاهان اصفهان

♦ فولاد اشتهارد

♦ فولاد الماس یزد

♦ فولاد مهر سهند

♦ صبا فولاد منظومه اصفهان

♦ مگا استیل ایوانکی

♦ فولاد البرز غرب

از برترین تولید کنندگان نبشی در ایران می باشند که انواع این مقطع فولادی را تولید و با کیفیت های متنوع در بازار آهن کشور عرضه می کنند که با توجه به برند، قیمت نبشی ها متفاوت می باشد.

در ادامه به معرفی برخی از این تولیدکندگان پرداخته و مشخصات فنی محصولات این کارخانجات را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا در زمان خرید چه از درب کارخانه و چه از شرکت های بازرگانی آهن فروشی، آگاهی و اطلاعات نسبی در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارد در اختیار داشته باشید.

کارخانه فولاد ناب تبریز

شرکت فولاد ناب تبریز یکی از برترین تولیدکنندگان نبشی در کشور ایران به شمار می رود. این مجتمع بسیار بزرگ در سال ۱۳۸۲ با مشارکت ایران و ترکیه و به مدیریت کریم رحیمی به ثبت رسید. پس از گذشت یکسال و پیشرفت های صورت گرفته، زمینی به اندازه ۶۰ هزار متر مربع جهت عملیات اجرایی در نظر گرفته شد.

این زمین در شهرک صنعتی شهید سلیمی واقع در کیلومتر ۳۵ جاده آذرشهر قرار یافته است. این روزها پس از گذشت بیش از ۱۵ سال، کارخانه فولاد ناب تبریز، ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده در اختیار دارد که شامل قسمت های اداری، کارگاه ابزار آلات، انبار، بخش تولید و … می باشد.

فرایند تولید محصولات این شرکت توسط ۴۰۰ نفر پرسنل با تجربه در دو شیفت کاری انجام می شود. نبشی های تولید شده این کارخانه بزرگ به صورت بال مساوی و سبک در سایزهای مختلف تولید می شوند. بهتر است بدانید که نبشی های فولاد ناب تبریز طبق استانداردهای ملی 1-13968 ، استاندارد 8510 روسیه و استاندارد 1-10056 اروپا تولید می شوند.

ظرفیت تولید این شرکت چیزی حدود ۳۶۰ هزار تن در سال است. همانگونه که گفته شد برترین محصولات فولاد ناب تبریز شامل نبشی های ۳۰ الی ۱۲۰ میلی متر، ناودانی ۸۰ الی ۱۶۰ میلی متر، تیرآهن ها از ۱۲۰ الی ۱۶۰ میلی متر به طول ۱ تا ۱۲ متر می شود.

کارخانه نبشی شکفته مشهد

کارخانه شکفته در مشهد واقع شده است و تولیدات بسیار مهمی از جمله ناودانی، بیلت و نبشی دارد. آغاز کار این کارخانه با تولید انواع لوازم مربوط به ریخته گری و قطعات بسیار ساده فولادی بوده است اما بعد از گذشت چند سال کارخانه توسعه پیدا کرده و به تولید انواع نبشی و غیره روی آورده و با موفقیت، محصولات جدید خود را به بازار عرضه کرده است.

کارخانه شکفته معمولا از استاندارد آلمان و البته استاندارهای بین المللی تبعیت می کند. جالب است بدانید قیمت نبشی کارخانه شکفته مشهد با توجه به قیمت شمش تعیین می شود.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از معروف ترین کارخانه های ساخت نبشی است که در سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسید. این کارخانه به عنوان اولین و بزرگ ترین کارخانه تولید کننده ریل، مقاطع فولادی طویل و فولاد ساختمانی در ایران شناخته می شود. ظرفیت سالانه تولید محصولات مختلف این کارخانه به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن می رسد و به همین دلیل به آن لقب مادر صنعت فولاد داده شده است.

کارخانه کوهپایه

کارخانه کوهپایه اصفهان در ۳۵ کیلومتری شرق اصفهان در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار با زیربنا ۱۷ هکتار قرار گرفته است و از مهم ترین کارخانه های تولید کننده نبشی اسپیرال محسوب می شود. نبشی اسپیرال به انعطاف پذیری شهرت دارد! چرا که به راحتی دچار آسیب نشده و به شکل فابریکف سبک و بال مساوی تولید می شود.

کارخانه فولاد سپاهان

کارخانه فولاد سپاهان به عنوان کارخانه فولاد اصفهان شناخته می شود و سابقه فعالیت بیش از ۲ دو دهه (بیش از ۲۰ سال) را دارد. محصولات این کارخانه طبق استانداردهای کشورهای اروپایی ساخته می شوند و  به همین دلیل توانسته است شهرت خوبی کسب کند. کارخانه فولاد اصفهان به غیر از انواع سایز نبشی محصولات دیگری هم تولید می کند که عبارتند از: پروفیل، زهوار، لوله فولادی و پروفیل زد و غیره.

کارخانه فولاد ظهوریان (نورد فولاد بارثاوا)

کارخانه فولاد ظهوریان دیگر کارخانه تولید نبشی در مشهد است که در سال ۱۳۷۹ به بهره برداری رسیده است. نبشی های تولید این شرکت در دو نوع بال مساوی و بال نامساوی هستند. این مجموعه ظرفیت اسمی تولید ۶۰ هزار تن مقاطع فولادی در سال را دارد.

در جدول زیر ابعاد و ضخامت نبشی های تولیدی فولاد ظهوریان را می بینید.

جمع بندی کارخانجات تولید کننده نبشی ایران

این محصول در پروژه های گوناگون صنعتی و عمرانی و علاوه بر آن در تهیه و ساخت بسیاری از لوازم روزمره زندگی مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر استفاده بسیار زیادی از نبشی شده است و در همین راستا کارخانه های گوناگونی دست به تولید این محصول مستحکم زده اند.

از برترین کارخانه های تولید کننده نبشی در ایران می توان به کارخانه فولاد ناب تبریز، کارخانه ذوب آهن اصفهان، کارخانه فولاد سازان سپاهان، کارخانه فولاد شکفته مشهد و کارخانه فولاد کوهپایه اشاره کرد. نبشی های هر یک از این کارخانه ها تقریباً شبیه به هم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید