کارت‌های بازرگانی سطح‌بندی می‌شود

    کد خبر :721605

کیوان کاشفی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: در قالب این تصمیم، برای کسانی‌ که بار اول کارت بازرگانی صادرات دریافت می‌کنند سقف صادرات ۵۰۰ هزار دلار در سال، برای سال دوم سقف یک میلیون دلار، سال سوم ۲ میلیون دلار و سال سوم به بعد بدون سقف در نظر گرفته شده است.
به گفته رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه، شرکت‌های تولیدی و کارخانه ها که از بخش‌های مختلف مجوز فعالیت دارند مشمول این طرح نیستند و می‌توانند صادرات خود را به هر میزان و بدون سطح انجام دهند.
کاشفی با اشاره به اینکه سطح‌بندی برای واردات کالاها در ۲ سال گذشته اجرا شده بود، یادآور شد: اکنون نیز بنا داریم این کار را برای صادرات کالاها و باهدف جلوگیری از ایجاد رانت و فساد انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته که سطح‌بندی وجود نداشت ممکن بود برخی افراد واردات و صادرات سنگینی طی یکسال انجام دهند و بعد دیگر در دسترس نباشند که با این روند امکان دریافت حقوق دولتی از آنها میسر نمی‌شد.
عضو هیات رییس اتاق ایران با بیان اینکه سطح بندی صادرات امکان نظارت بیشتر بر بازگشت ارز به کشور را نیز فراهم می‌کند، عنوان کرد: در شرایط کنونی که کشور نیازمند بازگشت ارز حاصل از صادرات است باید دقت عمل بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

به گفته کاشفی، با اجرای سطح‌بندی کارت‌های بازرگانی برای صادرات، زمانی که از شیوه فعالیت یک صادرکننده و نظم وی در بازگرداندن ارز برای چند سال اطمینان حاصل شد، سقف صادراتی برداشته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید