ژاپن به کامبوج صندوق رای هدیه داد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۳۴
    کد خبر :229017

ژاپن بیش از ۱۰ هزار صندوق رای را برای انتخابات ۲۰۱۸ کامبوج به این کشور اهدا کرد. پس از آنکه آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت خود از این انتخابات را به دلیل انحلال اپوزیسیون اصلی این کشور پایان دادند، ژاپن اولین حامی بین‌المللی این انتخابات است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه‌های حقوق بشر و اعضای حزب منحل شده آزادی‌بخش ملی کامبوج از حامیان خارجی از جمله ژاپن درخواست کرده‌اند که کمک مالی به کمیته انتخابات ملی کامبوج را در پی تصمیم دادگاه عالی مبنی بر انحلال حزب آزادی‌بخش ملی کامبوج متوقف کنند.

اما ماه گذشته، ژاپن که یکی از بزرگترین تامین کنندگان مالی انتخابات کامبوج است، اظهار کرد، کمک به کامبوج در خصوص برگزاری انتخابات را ادامه خواهد داد.

سفیر ژاپن در کامبوج، امروز (چهارشنبه) در مراسمی گفت، کمیته انتخابات نیازمند صندوق‌های رای جدید است تا آن‌ها را با صندوق‌هایی که ۲۰ سال پیش از توکیو دریافت کرده بود جابه‌جا کند.

وی افزود: این صندوق‌های رای نشانه کمک ژاپن به دموکراسی در کامبوج است و امیدوارم که این صندوق‌ها منافع مانایی را برای برگزاری انتخابات در دوره‌های آتی به همراه داشته باشد. امیدوارم که کامبوج به انتخاباتی دست یابد که بازتاب خواست واقعی مردم باشد.

ارزش این صندوق‌های رای که از جانب ژاپن به کامبوج اهدا شده، ۷.۵ میلیون دلار است.

سیک بو هوک، رییس کمیته انتخابات ملی کامبوج امروز اظهار کرد: دوستان ژاپنی ما هیچ‌گاه ما را ترک نکرده‌اند.

“کم مونوویتیا”، دختر بزرگ “کم سوخا”، رهبر اپوزیسیون کامبوج اظهار کرد: ژاپن باید دلیل حمایتش از یک انتخابات ساختگی را دست‌کم به نیمی از جمعیت کامبوج توضیح دهد.

سک بون هوک اعلام کرد، کامبوج ۳۰ هزارصندوق رای نیاز دارد و تجهیزات کمکی چین برای برگزاری این انتخابات از جمله صندوق‌های رای و غرفه‌های موقت نیز در ماه مارس به این کشور خواهند رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید