چین به دنبال گردشگری فضایی است/ ساخت موشک و سفینه فضایی

    کد خبر :924363
گردشگری فضایی

شرکت چینی Zhongke Yuhang در حال توسعه وسایله نقلیه پرتاب برگشت پذیر و فضاپیمایی است که به چین اجازه می دهد به طور منظم گردشگران را به مدار زمین بفرستد. این خبر را روزنامه چاینا دیلی به نقل از بنیانگذار CAS Space، گزارش داد.

بازتاب-بنیانگذار CAS اظهار داشت: ” با توجه به توسعه پویای فناوری فضایی، تورهای فضایی برای مردم عادی دیگر یک خیال نیست، بلکه در حال تبدیل شدن به واقعیت است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، موشک و سفینه آماده می‌کنیم که پس از 15 پرتاب آزمایشی، قادر به اعزام هفت گردشگر در ارتفاع بیش از 100 کیلومتر در یک زمان باشد.”

یانگ یی چیانگ تاکید کرد که از طریق سفر فضایی، “گردشگران تجربه کاملا جدیدی خواهند داشت.” همانطور که از صحبت‌های مدیرعامل CAS پیدا است، چین بزودی تورهای گردشگری فضایی را فعال کرده و این یک حرکت نوین خواهد بود.

چین به دنبال گردشگری فضایی است

یی چیانگ تصریح کرد که پس از اتمام ماموریت، کپسول همراه با مسافران به زمین بازمی‌گردد و با کمک چتر نجات و موشک به دلیل موتورها، فرود نرمی خواهند داشت. برای فرود گردشگران، قرار است یک مکان ویژه در یک منطقه کم جمعیت در شمال غربی چین اختصاص یابد. هزینه تور برای هر نفر حدود 300 هزار دلار با احتساب هزینه آموزش ویژه خواهد بود.

به گفته بنیانگذار CAS Space که متعلق به آکادمی علوم چین است، پرتابگر پنج موتوره طراحی شده برای گردشگری فضایی 70 تن وزن خواهد داشت. ابعاد سفینه مجهز به چهار پنجره بزرگ 3 در 3.5 متر هم است. برنامه ریزی شده که این پرواز در حالت خلبان خودکار مطابق با یک الگوریتم از پیش تعیین شده انجام شود. اولین آزمایش این تجهیزات برای سال 2023 برنامه ریزی شد.

شرکت‌های فضایی اسپیس ایکس و بلواوریجین هم سعی کردند چنین برنامه‌ای را عملی سازند و حال باید منتظر ماند کدامین می‌توانند اولین باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید