چین، استرالیا را به خیانت متهم کرد

    کد خبر :741493

وانگ شینینگ که سمت معاونت را در سفارت چین در استرالیا داشته و نفر شماره دوی این هیات دیپلماتیک محسوب می‌شود، در سخنرانی در باشگاه ملی مطبوعات به صحبت درخصوص درخواست استرالیا برای تحقیقات مستقل در مورد منشاهای همه‌گیری کروناویروس و پاسخ‌های بین‌المللی به آن پرداخت.

گزارش شده که این درخواست استرالیا موجب وخامت قابل توجه روابط دوجانبه دو کشور شده تا حدی که دولت چین از پاسخ دادن به تماسهای تلفنی وزرای استرالیا خودداری می‌کند و در صادرات استرالیا به این کشور اخلال ایجاد شده است.

وانگ اظهار کرد: این درخواست استرالیا در زمانی مطرح شد که دولت آمریکا تمام عیار تلاش می کند چین را مقصر شکستش در کنترل شیوع بیماری نشان دهد و از مسئولیت خودش طفره برود.

وانگ در توضیحش درباره اقدام اخیر استرالیا به بخشی از نمایشنامه “ژولیوس سزار” اشاره کرد که در آن این دیکتاتور میفهمد دوستش مارکوس جونیوس بروتوس یکی از قاتلانی بوده که قرار بوده به او چاقو بزنند.

او عنوان کرد: این تقریبا شبیه به وضعیت ژولیوس سزار در روز آخرش است زمانی که بروتوس را در حال نزدیک شدن دید و به او گفت “و تو هم بروتوس؟”

مجمع بهداشت جهانی از چندی پیش تحقیقات جهانی درباره منشاهای شیوع کووید ۱۹ را تصویب کرد. وانگ عنوان کرد، آن تحقیقات دارای “منشا کاملا متفاوت” با پیشنهاد استرالیا بوده است.

وانگ از اظهار نظر درباره اینکه آیا روابط چین و استرالیا بعد از انتخابات آمریکا بهبود خواهد یافت خودداری کرده و گفت، اظهار نظر چین درباره انتخابات یک کشور دیگر معادل مداخله در امور داخلی آن کشور است.

او ادامه داد: چین به ائتلاف راهبردی استرالیا با آمریکا احترام می گذارد. این که یک همپیمان داشته باشیم مشکل نیست. مشکل این است که شما با استفاده از نیروی این ائتلاف یک طرف سوم را هدف بگیرید.

به گزارش ایسنا،وی افزود: اگر ما هرگونه تمایلی به استفاده از نیروی این ائتلاف برای مقهور ساختن و تحت فشار قرار دادن چین ببینیم – کاری که در حال حاضر برخی از سیاستمداران آمریکا دارند انجام می دهند – پس ما به وضوح مخالفت و موضعمان را ابراز خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید