چگونه لیست بیمه تامین اجتماعی ارسال کنیم؟

    کد خبر :1039451

بیمه از مهم‌ترین خدماتی است که از سوی وزارت کار برای کارکنان مجموعه‌های مختلف الزامی شده است. تمامی کارفرماها و صاحبان کسب و کارها موظف‌اند هر ماه طبق قوانین مقرر برای کارکنان خود لیست افرادی که مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شوند را ارسال کنند.

پیچیدگی قوانین و چگونگی نحوه ارسال صحیح لیست افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند نیازمند آگاهی و دانش لازم است. در این مطلب ما قصد داریم شما را با نحوه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی و اهمیت دریافت مشاوره در خصوص این موضوع آشنا کنیم.

منظور از لیست بیمه تامین اجتماعی چه چیزی است؟

طبیعتاً پیش از بررسی نحوه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی باید به این موضوع اشاره کنیم که این لیست شامل چه مواردی است و چه چیزی موجب می‌شود که تا این حد اهمیت پیدا کند؟ به طور کلی باید گفت که لیست بیمه تامین اجتماعی شامل اطلاعات پرسنل شاغل در یک کارگاه می‌باشد که هر ماه و براساس کارکرد کارکنان تنظیم و ارسال می‌شود و شامل دستمزد و مزایای مشمول بیمه، تعداد روز کارکرد، تاریخ شروع به کار و ترک کار و سهم حق بیمه‌ی شخص بیمه شده و کارفرما می‌باشد.

اهمیت ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

اگر صاحب کسب و کاری هستید و به عنوان یک کارفرما فعالیت می‌کنید شما موظف‌اید طی قوانین به تصویب‌رسیده در وزارت کار در زمان‌های مقررشده لیست بیمه تامین اجتماعی کارکنان خود را ارسال کنید. اغلب کارفرمایان ممکن است از چنین قوانینی آگاهی نداشته باشند، به همین دلیل بهترین راهکار دریافت مشاوره از مراکزی است که در این حوزه فعالیت می‌نمایند.

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی هم برای کارکنان و هم برای کارفرمایان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و عدم تعهد به این فرآیند می‌تواند برای کارفرمایان عواقب زیانباری به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که کارفرمایان باید از تمامی مراحل و روند ارسال لیست این نوع بیمه آگاهی داشته باشند.

مجموعه یاری تامین در هر زمانی آماده ارائه مشاوره و خدمات به کارفرمایانی است که قصد دارند از نحوه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی اطلاع پیدا کنند. این مجموعه تمامی راهکارها و گام‌هایی که باید در رابطه با این موضوع توسط صاحبان کسب و کارها یا کارفرمایان برداشته شود به آن ارائه می‌دهند.

کارفرمایان می‌توانند با استفاده از مشاوره بیمه این مرکز به خوبی از تمامی قوانین و ضوابط وزارت کار در خصوص ارسال لیست افرادی که مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شوند اطلاع پیدا کنند. عدم آگاهی از این قوانین و عدم برخورداری از مشاوره‌های مرتبط با بیمه تامین اجتماعی می‌تواند موجب وقوع دردسرهای متعددی برای کارفرمایان شود.

در لیستی که از افراد مشمول بیمه تامین اجتماعی توسط کارفرمایان آماده می‌شود تمامی اطلاعات پرسنل کاری یک مجموعه همراه با دستمزد، مزایا، تعداد روزهای کارکرد و غیره قرار داده خواهد شد‌. یاری تامین با دارا بودن کارشناسان و مشاوران برتر آماده است شما کارفرمایان را در جهت انواع موضوعات مرتبط به ارائه لیست بیمه تامین اجتماعی راهنمایی کند. این مجموعه که از سال ۱۳۹۶ تا کنون فعالیت خود را آغاز کرده یکی از بهترین مراکزی است که می‌تواند با ارائه مشاوره‌های هدفمند، کارفرمایان را از ناآگاهی قوانین مرتبط با امور بیمه تامین اجتماعی بیرون آورد.

هر کارفرمایی به منظور ارائه خدمات بهتر به کارگران و کارکنان مجموعه خود باید طبق زمان مقرر نسبت به ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی اقدام کند. پیشنهاد می‌کنیم به منظور دریافت اطلاعات جامع‌تر در این خصوص و آشنایی با زمان و مهلت ارسال لیست بیمه ما را در بخش‌های بعدی این نوشتار همراهی نمایید.

زمان و مهلت ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

تمامی کارفرمایان اعم از حقیقی و حقوقی که دارای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی هستند، موظف‌اند طبق قانون در زمان مقرر نسبت به ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی کارکنان خود اقدام کنند. به طور کلی تمامی صاحبان کسب و کارها و کارفرمایان باید آخر هر ماه نبست به ارسال این لیست به سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایند.

عدم ارسال لیست بیمه یا عدم توجه به زمان مقرر ارسال لیست می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری همراه با پرداخت جریمه‌های سنگین برای کارفرمایان به همراه داشته باشد. چنانچه به عنوان صاحب یک کسب و کار فعالیت می‌کنید باید حتماً نسبت به کسب اطلاعاتی در رابطه با مهلت و زمان ارسال لیست بیمه اقدام کنید. شما می‌توانید این اطلاعات را همراه با دریافت مشاوره‌‌هایی در این خصوص از مجموعه یاری تامین به دست آورید.

طبق ماده ۳۹ قوانین سازمان تامین اجتماعی کارفرمایان می‌توانند حداکثر تا پایان ماه بعد نسبت به ارسال و تحویل لیست بیمه همان ماه کارکنان و کارگران خود اقدام کنند. طبق این قانون مهلت ارسال لیست این بیمه تنها تا پایان آخرین روز ماه بعد آن است و چنانچه به این مورد توجه نشود کارفرمایان مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.

نحوه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

اگر شما کارفرما هستید باید حتماً نسبت به نحوه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی کارکنان خود اطلاعات کافی داشته باشید. کلیه کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها باید از طریق سامانه تامین اجتماعی نسبت به ارسال لیست بیمه افراد مجموعه خود اقدام کنند.

اولین مرحله برای ارسال این لیست این است که کد کارگاهی کارکنان ثبت شود و سپس مشخصات افراد در فرم مربوطه بارگذاری گردد. در مراحل بعدی پس از آنکه اطلاعات کارگاه و کارکنان به درستی به ثبت رسید نوبت به تهیه لیست ماهانه می‌شود. سپس نوبت به ثبت ریز کارکردها می‌رسد تا تمامی اطلاعات روزهایی که یک کارگر یا کارمند در کارگاه شما کار کرده است مشخص شود.

پس از اتمام تمامی این مراحل فایل تهیه شده باید در یک دیسک بارگذاری شده و به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده شود. در گذشته ارسال لیست بیمه کار چندان ساده‌ای نبود اما امروزه با پیشرفت دنیای اینترنت کارفرمایان می‌توانند به صورت کاملاً آنلاین این مراحل را طی کنند.

امروزه ارسال فایل‌های مرتبط با لیست بیمه سازمان تامین اجتماعی به طور اینترنتی و از طریق سامانه samt.tamin.ir امکان‌پذیر است. اغلب کارفرمایان از مراحل ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی و چگونه بارگذاری آن اطلاعات کافی ندارند به همین دلیل حتماً توصیه می‌کنیم پیش از هر گونه اقدام از دریافت مشاوره غافل نشوید‌.

جریمه ارسال اشتباه لیست بیمه تامین اجتماعی

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی باید به درستی و با اشراف کامل نسبت به قوانین وزارت کار و تامین اجتماعی انجام شود.

در برخی موارد ممکن است کارفرمایان دچار سهل‌انگاری و اشتباهاتی در نحوه ارسال لیست بیمه برای کارکنان خود شوند. با اینکه ویرایش لیست بیمه تامین اجتماعی کار ساده‌ای نیست اما این امکان وجود دارد که با مراجعه به شعبه بیمه بتوانید این لیست را ویرایش و اشتباهات ایجاد شده در آن را اصلاح کنید.

برای انجام این مراحل لازم است پیش از هر گونه اقدام از کارشناسان درخواست ابطال لیست بیمه نادرست را داشته باشید. فرموش نکنید تمامی این اقدامات باید پیش از تایید ارسال نهایی لیست بیمه انجام شود و چنانچه این اشتباهات پس از تایید نهایی رخ دهد تمام مسئولیت آن بر عهده کارفرما است. در این زمان کارفرمایان مشمول پرداخت جریمه به سازمان تامین اجتماعی می‌شوند که گاهاً این جریمه نسبتاً سنگین خواهد بود.

بهتر است پیش از هر گونه اقدام و عدم توجه به درستی لیست بیمه با یک مشاور یا کارشناس ماهر در این حوزه مشورت کنید. مجموعه یاری تامین این توانایی را دارد که با استفاده از مشاوران و کارشناسان برتر خود شما کارفرمایان را در این زمینه یاری رساند.

مشاوره برای ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

دریافت مشاوره برای ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی از مهم‌ترین اقداماتی است است که هر کارفرمایی باید برای کسب اطلاعات بیشتر برای آن اقدام کند. کلمات در قانون از بار معنایی بسیاری برخوردار هستند که هر فردی به آن آگاهی نداشته و عدم توجه به این موارد می‌تواند باعث دردسر شود.

اگر شما به عنوان یک کارفرما فعالیت می‌کنید باید پیش از ارسال لیست بیمه افرادی که برای شما کار می‌کنند، حتماً با یک مرکز مشاوره توانا در این خصوص مشورت کنید. مجموعه یاری تامین با ارائه برترین خدمات و مشاوره بیمه به شما کارفرمایان می‌تواند از بروز اشتباهات در ارسال لیست بیمه جلوگیری کرده و با بهترین نظرات کارشناسی جهت راهنمایی در کنار شما باشد.

یک مشاور و کارشناس بیمه کاردان و ماهر فرآیند حسابرسی بیمه را نیز انجام می‌دهد که این امر می‌تواند برای کارفرمایان بسیار مفید واقع شود. قوانین متعدد بسیاری در قانون وزارت کار و بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که برای آگاهی از تمامی آنان می‌توانید از مشاوره‌های مجموعه یاری تامین بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با اهمیت ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی به شکل صحیح برای کارکنان و کارفرمایان آشنا کنیم تا با اشراف بر این موضوع بتوانید مراحل ارسال لیست بیمه را طی نمایید. طبق قانون تمامی کارفرمایان وظیفه دارند هر ماه نسبت به ارسال لیست بیمه اقدام کنند تا جریمه‌ای متوجه آنان نشود. توصیه می‌کنیم چنانچه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های کارساز در خصوص ارائه لیست تامین اجتماعی هستید حتماً به سایت مجموعه یاری تامین (https://yaritamin.com/) مراجعه نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید