چگونه قاب ایده آل گوشی خود را انتخاب کنیم؟

    کد خبر :1005688

فارس کالا – با افزایش روز افزون قیمت گوشی های موبایل و بالا رفتن روزانه قیمت آنها, باید در حفظ و نگهداری این وسیله ارتباطی که چه بسا, زندگی بدون آن در بین افراد جامعه امکان پذیر نیست, کوشا باشیم. از این رو نگهداری از آن اهمیت زیادی داشته و اگر بگوییم به یک امر حیاتی تبدیل شده است, بیراه نگفته ایم. بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که گوشی موبایل مدام از دستتان می افتد و یا ضربه می خورد خرید یک قاب گوشی مناسب را به شما پیشنهاد می کنیم. هر چند که استفاده از قاب گوشی برای همه کسانی که گوشی موبایل دارند واجب است.

شاید فکر کنید که خرید قاب گوشی خیلی ساده و راحت است ولی باید بدانید مانند سایر لوازم جانبی موبایل نیاز به توجه و دقت زیادی دارد. اولا حساسیت قاب: چرا که با حفظ و نگهداری از موبایل چند میلیونی شما سروکار دارد. دوماً: تنوع قاب و گلس در بازار که انتخاب را برای شما سخت می کند. پس اگر می خواهید بهترین لباس را برای گوشی خود انتخاب کنید تا انتهای این مقاله با فارس کالا مرکز پخش و فروش لوازم جانبی موبایل در ایران همراه باشید.

1.نسبت به انواع قاب شناخت کافی داشته باشید.

در بازار لوازم جانبی موبایل صدها مدل قاب برای هر گوشی وجود دارد از قاب سیلیکونی تا ژله ای، چرمی، طرح دار، فانتزی و.. باید نسبت به نوع قاب شناخت کافی داشته باشید. بدانید که چه نوع قابی برای گوشی مناسب هست و با سلیقه شما هماهنگ می باشد. قاب ها می‌ توانند از گوشی شما در برابر خط و خش، افتادن و آسیب‌ های دیگر محافظت کنند. همچنین می توانند استایل و جنبه تزیینی به گوشی شما دهند . در هنگام انتخاب قاب اگر جذابیت را بر استحکام در برابر ضربه، اولویت می دهید پس از قاب های سبک و فانتزی و طرح دار انتخاب کنید. ما در اینجا به صورت خلاصه به بررسی چند نوع از آنها می پردازیم.

قاب چرمی

این مدل قاب ها از چرم مصنوعی ساخته می شوند و چرمی یا طرح چرم دارند. نسبت به مدل های دیگر قاب ضخیم تر هستند و محافظت بیشتری به ایجاد می کنند. چرم به سختی آسیب میبیند به راحتی سوراخ نمیشود و در برابر ضربه ایمن تر است. اگر علاقمند به طرح‌ های کلاسیک و چرمی هستید، این مدل قاب یک انتخاب ایده آل است زیرا هر دو ویژگی مهم یعنی مقاومت و زیبایی را باهم دارد.

قاب های ضد ضربه

قاب های ضد ضربه از پرفروش ترین قاب های موجود در بازار ایران می باشد که هم میتوانند ساده باشند و هم طرح دار. قاب های ضد ضربه ساده مانند قاب های کپسول دار در عین سادگی می توانند از گوشی در برابر ضربات محکم محافظ کنند. قاب های ضد ضربه دیگر مانند بتمنی ، کمشیلد و … علاوه بر اینکه دارای طرح و رنگ زیبایی هستند می توانند از لنز ها ، کناره ها و … محافظت کنند.

قاب با جنس TPU

از رایجترین جنس پلاستیک در ساخت قاب گوشی بوده و به دلیل داشتن لایه های متعدد مقاومت خیلی خوبی در برابر ضربه و خط و خش ایجاد می کند. خاصیت ارتجاعی این مدل قاب هم از دیگر ویزگی های مهم آن است. جالب است بدانید تفاوت پلی کربنات با سیلیکون در مقاومت آن است, یعنی پلی کربنات رنگ شفاف تر و مقاومت بیشتری نسبت به قاب سیلیکونی دارد و همچنین در برابر حرارت نیز ایمنتر است و البته قاب های سیلیکونی محبوبیت بیشتری دارد به دلیل اینکه گوشی را سنگین نمی کند و راحت در دست جا می گیرد.

قاب سیلیکونی

از محبوبترین و پر طرفدار ترین نوع قاب های گوشی در بین کاربران به شمار می رود. از جنس پلاستیک بوده و نرم و انعطاف پذیرند. قاب سیلیکونی از لایه ای نرم و سخت تشکیل شده و به خوبی می تواند از صفحه نمایش محافظت کرده و در برابر آب نیز مقاومتر هستند. تمیز کردن این مدل قاب آسان بوده به طوری که با یکی دستمال مرطوب به راحتی تمیز می شود.

اگر برای انتخاب قاب سبکی و ظرافت اولویت شماست بهتر از قاب های ژله ای و سیلیکونی خریداری کنید. اما اگر بخاطر مسائلی شغلی اولویت شما استحکام قاب و محافظت از گوشی هست پس به سراغ قاب های چرمی و خشک را انتخاب کنید. قاب جنس پلاستیک سخت از چندین لایه تشکیل شده و  بیشترین حفاظت را از گوشی به عمل می آورند و امنیت آن را دربرابر حوادثی مانند ضربه، خراش، سقوط تضمین می کنند. حتی برخی از این قاب ها دارای گواهی IP68 قابلیت ضد آب نیز می باشند.

ضد آب بودن قاب

قابی انتخاب کنید که آب از آن عبور نکند مثلا مواقعی که با دست خیس گوشی را به دست می گیرید آب از آن عبور نکند و به بدنه گوشی نفوذ کند. در نتیجه به مرور زمان باعث خرابی بدنه گوشی شود.

خاک و گرد و غبار جذب نکند

بعضی قاب مثل قاب های پارچه ای گرد و غبار و خاک جذب می کنند در نتیجه به مرور زمان کثیف و بدن رنگ می شوند یا لکه می گیرند پس بهتر است از انتخاب این مدل قاب ها خودداری کنید.

قاب هایی با طرح های شیک

قاب های گوشی های هوشمند در سبک ها و مواد مختلفی تولید می شوند. باید به نحوه ساخت قاب های گوشی دقت کنید. شما باید قاب گوشی را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ گوشی شما هماهنگ باشد. امروزه قاب های گوشی در طرح ها و اشکال متنوعی در بازار موجود هستند. اکثر طرح های روی قاب های پلاستیکی گوشی از کیفیت پایین تری برخوردار هستند و به مرور زمان محو می شوند. از طرف دیگر، طراحی قاب های گوشی که هزینه بیشتری داشته، ماندگاری بیشتری دارند. اگر طرح روی قاب برای شما اهمیت زیادی دارد پس در کنار معیار محافظت به دیزاین آن هم توجه داشته باشید.

کیفیت و دوام قاب گوشی

کیفیت و ساخت قاب گوشی بدون شک بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که قاب گوشی ای که خریداری می کنید از مواد خوب و با کیفیت ساخته شده باشد. این محصول اغلب از پارچه، فوم، چرم، پلاستیک و الیاف محکم ساخته می شود. به خاطر داشته باشید که چرم، الیاف و فوم نسبت به سایر گزینه ها دوام بیشتری دارند. استفاده از قاب پارچه ای و پلاستیکی را در اولویت خود قرار ندهید و کیفیت را فدای کمیت نکنید. چرا که یک خراش کوچک بر روی گوشی به اندازه یک زخم بر روی بدن دردناک خواهد بود. پس از تهیه قاب گوشی ارزان و بی کیفیت جدا پرهیز کنید.

 عدم تداخل با گلس

اگر علاوه بر قاب از گلس و محافظ صفحه نمایش نیز استفاده می کنید. پس هنگام خرید سعی کنید قاب یا کاوری را انتخاب کنید که با لبه های گلس مشکل و تداخل نداشته باشد.

2.برند قاب و شرکت سازنده

در بازار لوازم جانبی موبایل صدها شرکت بزرگ و کوچک مشغول تولید لوازم گوشی مثل قاب و گلس و کیف و … هستند. که شاید تعداد انگشت شماری از این برندها محصولات آنها ارزش خرید دارد. و اکثر آنها برند خاصی نیستند. پس هنگام خرید قاب یا هر نوع لوازم جانبی دیگر برند آن را در نظر بگیرد. مثلا اگر گوشی شیائومی می خرید سعی کنید از لوازم جانبی شیائومی مثل قاب و گلس و هندزفری خود شرکت شیائومی استفاده کنید. زیرا هماهنگی بهتری را با گوشی شما دارد یا از برند مطرحی همچون نیلکین قاب و گلس تهیه کنید زیرا کیقیت ساخت بسیار بالایی دارد و به بهترین نحو از گوشی شما محافظت میکند.

3.قاب ارزان قیمت و بی کیفیت خریداری نکنید!

در دنیای دیجیتال هر جنسی که قیمت آن بالاست حتما مواد اولیه و هزینه های تولید بالاتری نیز دارد هیچ شرکتی دوست ندارد که جنس بی کیفیت را با قیمت گران به مشتری عرضه کند. چرا که بازار آینده را از دست خواهد داد. حتی بعضی شرکت ها با حاشیه سود کم کار می کنند تا بهترین جنس با ارزانترین قیمت به دست مشتری برسد. مثلا محصولات شیائومی حاشیه سود بسیار کمی دارند. پس بدانید که قاب های گران قیمت مثل اسپیگن یا نیلکین و سامسونگ بخاطر کیفیت بالا هزینه تولید بالایی دارند. یک قاب 50 هزار تومانی به هیچ وقت کیفیت آن در حد قاب 500 هزار تومانی نیست. قاب بی کیفیت و ارزان قیمت نه تنها عمر طولانی ندارد. بلکه از گوشی شما هم محافظت نمی کند. و در نهایت بعد از مدت زمان کوتاهی مجبورید که دوباره هزینه کنید.

4.از مراکز معتبر خریداری کنید

سعی کنید از مراکز آنلاین معتبر لوازم جانبی گوشی را خریداری کنید. بخصوص اگر گوشی شما پرچمدار و گران قیمت هست بهترین لباس را برای آن انتخاب کنید. وقتی شما یک موبایل با قیمت 60 میلیون یا 90 میلیون خریداری می کنید. پس باید سعی کنید از یک قاب یا کیف چرمی و لوازم جانبی گران قیمت و برند های معتبر جهانی برای آن خریداری کنید. شرکت بزرگ تولید کننده موبایل مثل اپل، سامسونگ بهترین لوازم جانبی را برای محصولات خود به ویژه گوشی های پرچمدار ارائه می دهند. فراموش نکنید هنگام خرید آنلاین قاب بر اساس مدل دقیق گوشی خود انتخاب کنید.

موارد ذکر شده در این مقاله نکات فنی بود که هنگام خرید یک قاب خوب برای گوشی باید در نظر گرفت. شما می توانید جهت خرید قاب موبایل، گلس و سایر لوازم جانبی موبایل به فروشگاه اینترنتی فارس (https://farskala.ir) کالا مراجعه کنید. تا ضمن دریافت مشاوره لازم ، بهترین قاب را برای گوشی خود با بهترین قیمت خریداری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید