چگونه زندگی خود را تغییر دهیم

    کد خبر :958402
تغییر-در-زندگی
اغلب افراد دوست دارند در زندگی خود تغییرات مثبتی را ایجاد کنند اما افراد کمی برای رسیدن به این مهم تلاش می کنند، 8 قدم برای ایجاد تغییر در زندگی وجود دارد.

همه انسان ها دوست دارند برای بهتر شدن، تلاش کنند اما بهتر شدن زندگی، نیازمند تغییراتی در محیط اطراف شما و همچنین در درون خودتان است. پس به جای این که خود را وارد کارهای پیچیده کنید، سعی کنید که یاد بگیرید در زندگی تان تغییرات مثبتی را برای پیشرفت بیشتر انجام دهید و زندگی بهتری را تجربه کنید. 1. ذهن خود را برای مثبت شدن برنامه ریزی کنید

افکار و عملکرد های ما از احساساتمان تاثیر می پذیرند. به همین دلیل زمانی که احساس غم داشته باشید، ناخودآگاه هیچ عملکرد مثبت و فکر مثبتی در ذهنتان شکل نمی گیرد و در نتیجه منفی نگری باعث ایجاد اتفاقات بد در زندگی می شود. به همین دلیل باید یاد بگیرید که برای ذهنتان بر امه بنویسید و همیشه آن را مثبت نگه دارید. البته نمی توان مانع ورود افکار منفی به ذهن شد اما فقط باید ذهن خود را از افکار مثبت پر کنید که کمتر جایی برای افکار منفی باقی بماند. بدین منظور می توانید راهکارهای زیر را به انجام برسانید:

– یک دفتر شکرگزاری تهیه کنید و تمام چیزهایی که بابت شان شکرگزار هستید را داخل آن ها یادداشت کنید تا به جای اینکه ذهنتان به سمت کمبودهای زندگی برود، بتوانید چیزهای مثبت زندگی خود را پیدا کنید. اگر این اقدام را هر شب قبل از خواب انجام دهید، شب ها نیز خواب راحت تری خواهید داشت.

– جملات تاکیدی مثبت برای خودتان بسازید و آن ها را تکرار کنید. در این جملات باید پیشرفت ها و نعمات زندگی شما نیز گنجانده شوند و حس مثبت را در شما ایجاد کند.

– خودتان را با افراد مثبت نگر احاطه کنید. به افکار منفی خود دامن نزنید و فعال باشید و ورزش کنید زیرا ورزش کردن اندورفین آزاد می کند که به آرامش ذهنتان کمک می کند اما یک جا نشستن و تنبلی، عاملی برای ایجاد افکار منفی است.

2. آلارم گوشی خود را نیم ساعت زودتر تنظیم کنید

یکی از رفتارهایی که بسیاری از انسان های موفق انجام می دهند ، این است که صبح ها زودتر از زمان مورد نیاز از خواب بیدار می شوند . به عنوان مثال اگر هر روز صبح باید ساعت 7 از خواب بیدار شوید، آلارم گوشی خود را روی ساعت شش و نیم تنظیم کنید اما چرا باید این کار را انجام داد ؟

انجام این کار باعث می شود که شما زمان اضافه تری هنگام صبح داشته باشید و در نتیجه می توانید ورزش، مدیتیشن، مطالعه، چک کردن ایمیل، خوردن صبحانه، برنامه ریزی و هر کار مورد علاقه را به انجام برسانید و در نتیجه دیگر برای انجام کارهایتان عجله ندارید و روز خود را با آرامش و حس بهتری شروع می کنید.

3. منظم باشید

به نظر شما مرتب کردن تخت خواب و یا شستن ظرف های صبحانه چقدر زمان می برد؟ شاید همه این کارها به 5 دقیقه زمان نیاز داشته باشد. اگر همین کارهای مهم و کوچک را به انجام برسانید، قطعاً ذهنتان را شلوغ می کنید و در نتیجه تفکرات مثبت کاهش پیدا می کند و احساس استرس درونی شما افزایش می یابد. سعی کنید همیشه هر چیزی را مرتب و منظم سر جایش قرار دهید. مثلا بعد از اینکه از خواب بیدار شدید، سریع تخت خواب خود را مرتب کنید تا ذهن شما از این قضیه آزاد باشد و برای هر مورد دیگری هم در طول روز هم این روش را در پیش بگیرید.

4. در هیچ کاری زیاده روی نکنید

شاید از دیگران شنیده باشید که برای موفقیت، به عنوان مثال باید زیاد ورزش کرد. گفتن این حرف بسیار زیبا و صحیح است اما برای کسی که 12 ساعت در طول روز کار می کند و یا یک نوزاد در خانه دارد، اصلاً کار راحتی نیست. پس قرار نیست که به یکباره وارد یک دو ماراتون سنگین شوید. کافی است که در طول روز ده دقیقه ورزش سبک انجام دهید اما به آن پایبند بمانید. پایبند بودن و ثبات داشتن در انجام یک کار مفید، عاملی برای موفقیت شما خواهد بود ؛ حتی اگر 5 دقیقه در روز وقت شما را بگیرد.

5. بیش از حد قابل پیش بینی نباشید

انجام دادن یک کار یکسان در طول روز، زندگیتان را یکنواخت می کند. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، این است که بیش از حد قابل پیش بینی نباشید. گاهی اوقات باید از حوزه امن و راحت زندگی خود بیرون بیایید. حداقل یکبار در هفته این کار را انجام دهید و به انجام یک کار جدید بپردازید. مثلاً یک رستوران جدید را امتحان کنید، به تنهایی خرید کنید. یک ورزش و سرگرمی جدید را امتحان کنید، وارد یک فروشگاه جدید شوید و بسیاری از کارهای نو و تازه را به انجام برسانید و فرصت های مختلف را بشناسید تا پذیرای تغییرات بیشتری در زندگی باشید.

6. گله و شکایت را جایگزین سپاسگزاری کنید

حتی در تاریک ترین لحظات زندگی باید به خودتان یادآوری کنید که این شکست ها مراحلی به سمت موفقیت هستند که باید طی شوند. پس همیشه خوش بین باشید.

شکایت کردن از زندگی عاملی برای نادیده گرفتن جنبه های مثبت زندگی تان می باشد. پس همانطور که اشاره کردیم، دفتری از شکرگزاری تهیه کنید و سعی کنید در طول روز جنبه های مثبت زندگی خود را ببینید تا دوباره برای انجام کار های جدید انرژی داشته باشید. حسادت به دیگران را کنار بگذارید و به دنبال برطرف کردن نواقص خود باشید.

جالب است بدانید که حس سپاسگزاری و قدرشناسی، عاملی برای جلوگیری از بیماری های قلبی نیز هست. سعی کنید که همیشه از دوستان، اعضای خانواده، مشتریان، همکلاسی ها، همکاران و هر فردی که دور و بر شماست، به پاس تمام کارهای خوبی که انجام می دهند قدردانی و سپاسگزاری کنید و این را به یک عادت در زندگی تبدیل کنید که ناخودآگاه باعث ایجاد افکار مثبت در شما خواهد شد.

7. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

بارها در مطالب سبک زندگی و موفقیت نمناک گفته ایم که مقایسه کردن خودتان با دیگران، غلط ترین کار ممکن است زیرا در اکثر مواقع به شما حس بیچارگی و درماندگی می دهد و باعث می شود که به طور کل نسبت به خودتان نا امید شوید. در نتیجه ترس و نگرانی به شما غلبه می کند و دیگر انگیزه ای برای ادامه راه ندارید. پس دست از مقایسه کردن خودتان با دیگران بردارید و ببینید چگونه می توانید زندگی بهتری را برای خودتان ایجاد کنید.

8. کاری را انجام دهید که مدت ها به تاخیر انداخته بودید

همه ما در زندگی با اقداماتی روبه رو هستیم که دوست داریم آن ها را به تاخیر بیندازیم. مثلا تماس گرفتن با شرکت بیمه، تمیز کردن میز تحریر، عوض کردن باتری و بسیاری از کارهای ساده دیگر مثل شستن ظرف ها. سعی کنید همین الان کاری را انجام دهید که تمایل به تغییر انداختن آن دارید، انجام این کار باعث می شود که ذهنتان آزاد شود و در نتیجه طوفان افکار شما کمی آرام تر می شوند. انرژی بیشتری به دست می آورید زیرا احساس می کنید که سخت ترین کار ممکن را انجام داده اید و احساس راحتی و خوشحالی بیشتری خواهید داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید